b_cybe Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Sitter hert frustert fordi ftp serveren min ikke funker bak brannmuren som er innstalert i nettverket. Lurte på om det er måte jeg allikevel kan få ftp serveren til å funke bak brannmuren (dette er sikkert svart på før men når jeg søkte kom det bare opp allt annet enn om dette...) Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 om du bruker standard porten (21) for FTP må du åpne TCP:20 og TCP:21 Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Saken er at det er ikke jeg som har stryringen over denne brannmuren (hadde det enn vært så vel...). Dermed kan jeg ikke åpne de, antageligvis funker det ikke... bare lurte på om noen hadde en ide... Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 om du bruker standard porten (21) for FTP må du åpne TCP:20 og TCP:21 Hvorfor åpne port 20 når man skal bruke port 21? Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Port 20 brukes til FTPdata som må være åpen for at FTP serveren skal fungere skikkelig. Endret 16. august 2004 av blackbox Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Port 20 brukes til FTPdata som må være åpen for at FTP serveren skal fungere skikkelig. Kan du utdype dette? Eller en link til en side som forklarer dette dypere? Endret 23. august 2004 av Bro2 Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Saken er at det er ikke jeg som har stryringen over denne brannmuren (hadde det enn vært så vel...). Dermed kan jeg ikke åpne de, antageligvis funker det ikke... bare lurte på om noen hadde en ide... Dette er et typisk og velkjent "student-problem". Brukeren sitter i studenthus, koblet direkte opp mot høgskolen/universitetet's nett, via en router der alle porter for innkommende forespørsler er stengt. Viss dette er saken i dette tilfellet, kan du egentlig bare glemme å sette opp server i noen som helst form. Eneste muligheten du har som jeg kan komme på nå, blir enten å bli veeeldig god kompis med nett-admin og dermed komme igjennom sperringen , eller å kjøre gjennom såkalt http-tunnel (progamvare som lar deg kjøre server på port 80), noe som uansett vil gi deg elendige hastigheter (her snakker vi 2-3 kb/s, ut fra min erfaring ihvertfall). Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Har vel egentlig glemt ideen alt ja Funker innen nettverket men ikke utenfor nei... Får gjenge med opp med en sys admin da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå