Oly Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Lurer på om det finnes noen barebone PCer som støtter et beist av et skjermkort som mitt gode gamle Sapphire Radeon 9700 Pro Ultimate Edition skjermkort (Et skjermkort med en stor kjøleribbe på den øvre og den nedre siden av kortet)? Barebone PCen burde også være en av Socket A typen, slik at jeg kan plugge min Athlon XP 2200+ prosessor inni den. PCen bør også ha plass til to 3.5" brønner til harddiskene mine, siden jeg har en på 120 og en på 160 GB. Trenger ikke mer enn 1 5.25" brønn til DVD brenner. Trenger ikke å være mer enn 1 innebygd PCI port i maskinen, og maskinen må ha minst 3 usb porter og 1 innebygd nettverkskort inkludert innebygd lydkort. Hadde vært fint hvis PCen også kjører et nForce 2 eller høyere brikkesett, men ikke så nøye egentlig om det er VIA eller nForce PCens brikkesett er. Så et siste spørsmål, er en barebone PCer kjøligere og tåligere enn en standard vanlig PC med et billig midi tower? Noen forslag til barebone PC med disse behov? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Tar skjermkortet ditt opp 2 plasser? Lenke til kommentar
Oly Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 Jepp... Skjermkortet tar opp en PCI plass, så da trenger jeg kanskje to PCI porter i maskinen. Grunnen er at jeg i tilegg til å ha det innebygde nettverkskortet, må ha et til (Et for ADSL og et for å tilkoble meg til den andre PCen min i LAN). Vet at jeg stiller veldig kresne krav til barebone PC nå, men det hadde vært greit hvis en modell hadde kjørt disse spesifikasjonene. Kjøler en barebone PC ned innmaten i maskinen bedre enn i et standard midi tower? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Innmaten i en barebone blir en smule varmere enn i standard midi tower. Dessverre finnes det ingen shuttle-boks som du setter krav til. Lenke til kommentar
Nunzio Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Hvis du venter litt kanskje det kommer, men jeg tror du skal nøye deg med noen av de punktene du søker, eller kjøpe deg et midi tower. Lenke til kommentar
ColaBoy Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Hva skal du ha i PCI sporet? Lenke til kommentar
Nunzio Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 kjøleren til skjermkortet tar pci plassen Lenke til kommentar
ColaBoy Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Riktig, den store vga kjøleren ja.. Tror det er kun "Abit Digidice" som er tilpasset å ha et slikt type skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå