Gå til innhold

PackardBell og minne

Wolverin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er den så gammel at den bare tar PC100 SD ram...

Da er det nok litt waste å kjøpe nytt minne... Sist jeg tenkte på å oppgradere de gamle maskinene kostet det omtrent dobbelt av DDR i pris... de gjør det fortsatt...

Spør eventuelt kompiser som skal kaste gamle pcer om de har noe... (jeg fikk oppgradert fordi en kompis skulle kaste ett gammelt hovedkort)

QXL.No er jo en løsning (som er litt lottospilling, men du kan nok gjøre ett kupp om du er heldig), og om du er skikkelig desperat så har nok en eller annen resirkuleringsstasjon i nærheten av deg selvplukk :p

Edit:

Jeg oppgraderte min Packard Bell iMedia 333Mhz fra 32Mb til PC100 256mb (2x128mb) ram i sin tid (da ram var bånnbillig og kostet 1kr/mb). Dette var brikker fra TwinMOS! De funket perfekt

Endret av vidiware
Lenke til kommentar

Det er ikke min pc, men faren til en kompis av meg.

Han skal gå fra Windows 98 til Windows 2000 og trenger da mere ram.

Jeg har liggende 8 256mb SDRAM PC133 brikker, etter jeg gjorde oppgradering med nytt hovedkort og nye minnebrikker (DDR pc3200) på mine 2 hovedpcer.

Disse brikkene er TwinMos, kjøpt på komplett.no i sin tid.

Hvis DIMM slot 0 har en brikke på PC133 og DIMM slot 1 har en brikke med PC133, mens bios bare støtter PC100, så vil brikkene "klokkes ned" til PC100 og fungere likevel, ikke sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...