Gå til innhold

Problem med å innstallere antivirus

Anbefalte innlegg

Hei.

Håper at noen kan hjelpe meg :hmm: for dette får jeg rett og slett ikke til...

Jeg har nettopp reinstallert windows 98 på en 5 år gammel maskin. Alt fungerer fint. Så skulle jeg installere helt nytt PC-illin fra trend micro, anti virus, og da ble maskinen helt kræsj. Den hang seg opp og prøvte hele tiden å komme på nett med ekstern tilkobling-vinduet (ja, har fortsatt ISDN :p ). Jeg avinstallerte dette og da funka pc helt bra.

Trodde det var programmet det var noe feil med, så det ble invistert i Norton internet security 2004. Akkurat det samme skjedde, men egentlig mye verre. Alt henger og det er vanskelig å slå av maskinen.

Jeg har sjekka for sasser-viruset, da dette sto på symantec sine sider, kunne ha dårlig innvirkning under installasjon av NIS.

Må også legge til at når AV-programmene var installert så var det helt umulig å komme seg på nettet.

Håper virkelig noen kan hjelpe meg.

#topic endret litt for å gi bedre mening, moderator jankee#

-Hermine

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Win2000 er nok et OS du bør titte på for eldre maskiner. Det skallerer veldig bra, og er mye mer stabilt enn win 98. Hvis du har muligheten til det, så bytt til det. Bare husk å skaffe service pack også. Med ISDN linje kan det ta veeeldig lang tid.

btw...hvis sentralen din støtter ISDN, burde den støtte ADSL og.

AKIRA

Lenke til kommentar

Hei...

Ja, jeg har mest lyst ti lå bytte OS, men siden dette ikke er min maskin har jeg ikke så mye mulighet til det (det er faktisk en lege sin, trodde ikke sånne folk trengte anti virus jeg....ehhh :whistle:

STATUS:

*har kjørt free virus check (avg) - ingen virus

*har kjørt scanreg - registry fixed

*har deaktivert live update og auto update

*har deaktivert firewall

Det skjer akkurat det samme. Ekstern tilkoblings-skjermen kommer likevel opp hele tiden og den er umulig å lukke eller minimisere. Ingen program funker, alt henger og får feilmelding om at programmet ikke svarer.

Dersom jeg sletter "ekstern tilkobling" oppsettet, fungerer alt slik det skal selv med NIS installert.

Er det fortsatt noen skjeler der ute som har lyst å hjelpe meg? Jeg aner ikke i det hele tatt hva mere jeg skal gjøre... :no:

-Hermine

Lenke til kommentar

Takk for hjelp...

Jeg tror jeg bare gir opp hele greia med å installere NIS, det må være en konflikt en eller annen plass som jeg ikke finner ut av.

Problemet er bare at jeg anbefalte å kjøpe NIS (for det funker bra på min egen), så han gjorde det og her sitter jeg med problemet å klarer ikke å løse det...hmm lite festlig :cry:

Forresten så har jeg hørt flere si at NIS 2004 ikke fungerer på ISDN, men på bredbånd ol. Maskinen oppfører seg akkurat som denne... Kan hende det er noe i det?

Takk for hjelp uansett...

-Hermine

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...