Gå til innhold

ISDN-kort

Anbefalte innlegg

Nettopp fått mg nytt isdn kort, innstalerte driverne

satte opp tilkobling å greier. Men når jeg skal ringe opp så går d ikke fremover..

Ringer opp...

d vil ikke koble seg til.

dioden på kortet lyser heller ikke.

Hva er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være mange årsaker - sparsom info om hva du har gjort for og få det til å funke, evt. hvilke meldinger du får ( 628/ 629/ 630 ). Har du gjort dette før ?

Hvilket Windows bruker du ?

- " - kort er det ?

Har du hatt kort i maskina før: kjørt CleanReg for å renske ut gamle drivere før du la inn nye ?

Prøvd og flytte til annen PCI-slot ?

Lenke til kommentar

Har prøvd annet pci spor.

Har ikke hadd gamle isdn kort i maskina fra før, + at jeg har installert windows xp på nytt for 1 dag siden...

Det er et billion se kort.

Er sikker på at alle instillinger på makina er rikitige siden jeg har akkurat samme kortet og OS på en annen maskin..

Kan d ha noe meg at jeg har kobla det direkte til isdn boksen??

Lenke til kommentar

Muligens defekt ( siden LED ikke lyser ) ?

Ville skygga ( kopiert ) innstillingene fra det andre som funker: ta evt. screenshot og skriv ut ( hvis den står et annet sted ) eller lagre på diskett ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ta å drit ISDN!! ISDN kan gå å legge seg, det suger. Ta heller å få deg ADSL eller Cable! En kamerat av meg satt ganske mye på internett med ISDN, han fikk noen ganger regning på ca 1600 spenn, bare det sier jo litt om ISDN! Hvis han skulle brukt 1600 spenn på ADSL så hadde han fått seg 2,5mb linje!

Han skaffa seg adsl som var 6 ganger raskere en isdn, og betaler nå 450 eller noe sånt i månden!(telehor)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-17 11:42, ZenxZ skrev:

Ta å drit ISDN!! ISDN kan gå å legge seg, det suger. Ta heller å få deg ADSL eller Cable! En kamerat av meg satt ganske mye på internett med ISDN, han fikk noen ganger regning på ca 1600 spenn, bare det sier jo litt om ISDN! Hvis han skulle brukt 1600 spenn på ADSL så hadde han fått seg 2,5mb linje!

Han skaffa seg adsl som var 6 ganger raskere en isdn, og betaler nå 450 eller noe sånt i månden!(telehor)

Slutt å gi ISDN skylda for at kameraten din satt lenge på nettet da. D er ikke ISDN sin skyld at han sitter lenge på nettet.

Men over til kortet. Merket Billion er ikke no bra i d hele tatt! Vet om andre som har det samme kortet, og de er ikke fornøyd!

Lenke til kommentar

Koble seg rett i ISDN boksen er ikke noe problem... så lenge kabellengden ikke er over 6-8 meter (teoretisk 10m, men har opplevd problemer ned til 5-6 meter på ISDN kort). Er det over den lengden må du ha sluttmotstand.

At ikke dioden i kortet lyser, betyr jo at kortet ikke har kontakt med ISDN boksen.

Hva som er problemet kan være så mangt:

-Defekt kabel/TP plugg o.l.

-Feil på NH-1 (har du prøvd begge uttakene?)

-Feil på selve ISDN kort (kan hende? regner med at alt er installert av drivere/NDISWAN osv? og at kortet er i enhetsbehandlingen som ok?)

-Problem med terminering (du har ikke rørt noen av dipswitchene på boksen?) Prøv uansett så kort kabel som mulig.

Mange muligheter...men siden ikke dioden lyser så har som sagt ikke kortet kontakt med NH-1 boksen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...