eXpoN Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Gå for en Intel ihvertfall... Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Jeg prøver meg med dette spm. en gang til jeg Kan jeg bruke en slik her vifte kontroll til å styre de 3 pre installerte viftene i dette kabinettet?? Har ingen erfaring med viftestyring dessverre.... Det tviler jeg egentlig på, selv om jeg ikke vet det. Kabinettviftene som følger med kabinetter har vanligvis 4-pins molexer for å passe rett på strømforsyninga uten overganger og lignende. :/ Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Gå for en Intel ihvertfall... For all del, ikke argumentèr for meningene dine, folk kan kanskje komme i skade for å ta deg seriøst og faktisk høre på hva du sier. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Gå for en Intel ihvertfall... det var en velskrevet og velargumentert post. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Kabinett var jo bestemt allerede, les innlegget til trådstarter for f***! Men skal du ha pc til 20000, så er Socket 939 å satse på, med tanke på fremtiden. Hadde jeg hatt så mye penger ville jeg investert i følgende: AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED 3 350,00 Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250 1 995,00 2x Corsair XMS PRO3200 DDR-DIMM 1024MB 4 990,00 POV GeFORCE 6800 ULTRA 256MB Retail 5 195,00 2x Western Digital 250GB S-ATA 7200 RPM 3 390,00 Logitech MX510 Performance Optical Mouse 375,00 Totalt: 19 295,00 Netshop.no 2gb ram er en fordel i bildebehandling og en STOR fordel i Doom 3. Musen jeg har satt opp har 1200dpi(de fleste andre har 800dpi) og er en svært presis mus. Så noen hadde satt opp trådløst, men det er ikke noe bra i verken spill eller ved bildebehandling på grunn av "lag" enkelte ganger. Hovedkortet har en saftig bundle, og du vil nok bli fornøyd med det også. Dette er vel noe av det mest fremtidsrettede du får tak i, men også noe av det dyreste, så jeg misunner den som skal bruke dette gå for dette du =) Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 gå for dette du =) Hei, Pga din høye alder (15år) og dine 20 års erfaring innen datamaskiner og videoredigering, bør trådstarter kanske seriøst overveie din anbefaling? PS. Jeg tenker at de 2 datamaskiner du reffererer til i din profil - er din Mama's PC'er. Er det korrekt? Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Pga din høye alder (15år) og dine 20 års erfaring innen datamaskiner og videoredigering, bør trådstarter kanske seriøst overveie din anbefaling? Slik drittkasting hører ikke hjemme på forumet her. Du kritiserer noen for alderen, men skriver som du var enda yngre selv. Hvis du ikke har noe annet å gjøre kan du finne deg et annet forum. Dessuten så oppsettet han sa "gå for dette du =)" helt kurrant. Lenke til kommentar
stormpro Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Etter å ha lest igjennom alt av linkene under som "kennethdammyr" la ut i en annen tråd er jeg blitt enda mere usikker en det jeg har vært til nå... Men hvis jeg legger alle tidligere erfaringer til siden og kun ser logisk på resultater og konklusjoner i tester så er dette min forløpige konklusjon ang. P4/Amd slik: (Egentlig litt vanskelig å innrømme, siden jeg i utg.punktet har lyst på et Intel system) - Avvente kjøp til jeg får Socket939 hovedkort med dual-ch ddr og PCI Express støtte. Og dermed kjøpe noe slikt (som sikkert er blitt litt billigere da), - A64 3800+ (evt. A64 FX), 2x Corsair XMS PRO3200 DDR-DIMM 1024MB og GeFORCE 6800 ULTRA 256MB Linker: AMD Athlon 64 roundup Intels nye plattform: LGA 775 AMD Athlon 64 FX-53 (Socket 939) Intel Pentium 4 "Prescott" AMD Athlon 64 3000+ Intel Pentium 4 3,2 GHz Endret 19. august 2004 av stormpro Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 gå for dette du =) Hei, Pga din høye alder (15år) og dine 20 års erfaring innen datamaskiner og videoredigering, bør trådstarter kanske seriøst overveie din anbefaling? PS. Jeg tenker at de 2 datamaskiner du reffererer til i din profil - er din Mama's PC'er. Er det korrekt? Mvh Kimmer unnskyld meg? hvis han skal spille doom3 så er det der det beste forslaget hittil, og nei, det er ikke mamma sin pc', begge er mine, men dell pc'n har jeg gidd til min far ettersom jeg kjøpte meg ny, man kan jobbe og tjene penger om man er 15 år skjønner du, selv om jeg ikke er så gammel, så har jeg litt peiling på pc, det er faktisk mange som er på min alder på dette forumet, som sikkert bruker mye mer penger enn deg på datautstyr! Shade Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Pga din høye alder (15år) og dine 20 års erfaring innen datamaskiner og videoredigering, bør trådstarter kanske seriøst overveie din anbefaling? Slik drittkasting hører ikke hjemme på forumet her. Du kritiserer noen for alderen, men skriver som du var enda yngre selv. Hvis du ikke har noe annet å gjøre kan du finne deg et annet forum. Dessuten så oppsettet han sa "gå for dette du =)" helt kurrant. takk jeg er helt enig der Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Jeg prøver meg med dette spm. en gang til jeg Kan jeg bruke en slik her vifte kontroll til å styre de 3 pre installerte viftene i dette kabinettet?? Har ingen erfaring med viftestyring dessverre.... Du kan vel det? Du kan jo alltids sikre deg med noen sånne eller sånne... EDIT: viftekontrollen min hadde med et par overganger i tillegg... Endret 19. august 2004 av BurTMastA Lenke til kommentar
stormpro Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Du kan jo alltids sikre deg med noen sånne eller sånne... EDIT: viftekontrollen min hadde med et par overganger i tillegg... Flott, takk for det! Kan forresten alle typer kabinettvifter styres sånn helt uten videre med en slik viftekontroll? Endret 19. august 2004 av stormpro Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) ikke hvis de krever for mye strøm om jeg tar feil... Delta må vel ha spesialbehandling... Standard kabinettvifter går nok fint derimot EDIT: leif Endret 19. august 2004 av BurTMastA Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Når du skal bruke 20000 kr og skal bruke det til photoshop grafikk osv så ville eg ha gått for 4gb ram. 4 GB RAM er sannsynligvis helt bortkastet. Skulle gjerne sett de Photoshop filene som er så store at det skulle være nødvendig! 1-2 GB holder nok lenge. Lenke til kommentar
TST Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 gå for dette du =) Hei, Pga din høye alder (15år) og dine 20 års erfaring innen datamaskiner og videoredigering, bør trådstarter kanske seriøst overveie din anbefaling? Slik drittkasting er uønsket her på forumet. Advarsel er gitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå