Gå til innhold

Ny pc: Photoshop / Doom3

Anbefalte innlegg

Du sa at du hadde bestemt deg for de produktene til 4000 kr. Men lurer på hvorfor du hadde valgt den plextoren ? Den er treigere en Nec ND-3500, og den har heller ikke støtte for Dual Layer. Bytt til Nec :)

-z00l-

Godt poeng, tror nesten jeg skal gjøre det. :)

Endret av stormpro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha lest utrolig mange innlegg her på forumet begynner jeg å bli mer og mer sikker på at et Intel basert system er det beste for meg

- noe som også stemmer med mine egne erfaringer fra tidligere. Takker selvsagt for alle innspill :thumbup:

Dette er oppsettet inntil nå:

Kabinett: Thermaltake Xaser Tsunami VA3000SWA Silv VA3000SWA Aluminium U/Power supply : 1.195,-

Psu: Thermaltake Silent strømforsyning 480W : 850,-

Floppy: Sony Diskettstasjon 3,5" : 137,-

Dvd brenner: NEC DVD recorder ND-3500A IDE Sort Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) : 895,-

Kort leser: eMagic USB 2.0 6-in-1 kortleser (sort) intern 3.5", : 296,-

Dvd spiller: Plextor DVD-spiller IDE 16x/48x Sort Intern Bulk : 349,-

Lurer litt på dette:

Cpu: Intel Pentium 4 540 3.2 GHz Boxed Socket LGA775, 1MB cache : 2550,-

Hovedkort: Asus P5GD2 Premium Hovedkort S775 I915P,SATA,ATX,Dual-GbLAN,DDR2,PCI-Ex16 : 2195,-

Ram: Corsair Twin2X 4200 DDR2, 1024MB PC4200 Kit w/two matched CM2X512-4200 Dimm's : 3699,-

Hdd 2x: Hitachi Deskstar 7K250 250GB S-ATA 8MB cache 7200RPM : 2x 1720,-

Skjermkort: Ser ut som det blir et x800xt kort da 6800 ikke finnes i pci-e utgave enda - eller hva?? ca. ~5000,-

Da er jeg oppe i ca. 20.500,-'

Tar veldig gjerne i mot flere synspunkter og gode forslag....?

Endret av stormpro
Lenke til kommentar

Ikke vits i å bygge PC til Doom3. Du ender bare opp med å ikke spille det fordi det er så skummelt allikevel, slik som jeg ;)

Nei, fra spøk til alvor. Tror nok den maskinen du satte opp i ditt siste forslag kommer til å bli utrolig god! Kanskje vurdere å kjøpe TRAY CPU og en skikkelig CPU-vifte du kan klokke med?

Lenke til kommentar
Ikke vits i å bygge PC til Doom3. Du ender bare opp med å ikke spille det fordi det er så skummelt allikevel, slik som jeg ;)

Nei, fra spøk til alvor. Tror nok den maskinen du satte opp i ditt siste forslag kommer til å bli utrolig god! Kanskje vurdere å kjøpe TRAY CPU og en skikkelig CPU-vifte du kan klokke med?

skummelt ja... :p

Har du noe godt forslag til tray cpu og vifte?

Lenke til kommentar

skummelt ja... :p

Har du noe godt forslag til tray cpu og vifte?

Du kjøper vel bare Tray versjon av den CPUen du har valgt, tenker jeg?

Dessuten finner jeg ingen S775 kjølere. Kanskje det ikke fins? ;)

Lenke til kommentar

Når du skal bruke 20000 kr og skal bruke det til photoshop grafikk osv så ville eg ha gått for 4gb ram.

Du bør og ha ein 21"++ skjerm som greier 2048x1536@85hz det koster deg 7000-10000kr

Med høg oppløsning blir det milliarder ganger lettare å jobbe med høgare oppløsning på ditt arbeid.

Gå for dual cpu og, photoshop kan fort sluke eindel cpu krefter.

Lenke til kommentar
Etter å ha lest utrolig mange innlegg her på forumet begynner jeg å bli mer og mer sikker på at et Intel basert system er det beste for meg

- noe som også stemmer med mine egne erfaringer fra tidligere. Takker selvsagt for alle innspill :thumbup:

Dette er oppsettet inntil nå:

Kabinett: Thermaltake Xaser Tsunami VA3000SWA Silv VA3000SWA Aluminium U/Power supply : 1.195,-

Psu: Thermaltake Silent strømforsyning 480W : 850,-

Floppy: Sony Diskettstasjon 3,5" : 137,-

Dvd brenner: NEC DVD recorder ND-3500A IDE Sort Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) : 895,-

Kort leser: eMagic USB 2.0 6-in-1 kortleser (sort) intern 3.5", : 296,-

Dvd spiller: Plextor DVD-spiller IDE 16x/48x Sort Intern Bulk : 349,-

Lurer litt på dette:

Cpu: Intel Pentium 4 540 3.2 GHz Boxed Socket LGA775, 1MB cache : 2550,-

Hovedkort: Asus P5GD2 Premium Hovedkort S775 I915P,SATA,ATX,Dual-GbLAN,DDR2,PCI-Ex16 : 2195,-

Ram: Corsair Twin2X 4200 DDR2, 1024MB PC4200 Kit w/two matched CM2X512-4200 Dimm's : 3699,-

Hdd 2x: Hitachi Deskstar 7K250 250GB S-ATA 8MB cache 7200RPM : 2x 1720,-

Skjermkort: Ser ut som det blir et x800xt kort da 6800 ikke finnes i pci-e utgave enda - eller hva?? ca. ~5000,-

Da er jeg oppe i ca. 20.500,-'

Tar veldig gjerne i mot flere synspunkter og gode forslag....?

Du kunne nok fått et raskere, rimeligere og kjøligere (= mindre støyende) system ved å gå for Socket 478 og Northwood CPU.

Lenke til kommentar
Du kunne nok fått et raskere, rimeligere og kjøligere (= mindre støyende) system ved å gå for Socket 478 og Northwood CPU.

Hvorfor mener du det?

Og evt. hva er det som er dårligere på socket 775 og tilhørende I915 og I925 chipset i forhold??

Lenke til kommentar
Når du skal bruke 20000 kr og skal bruke det til photoshop grafikk osv så ville eg ha gått for 4gb ram.

Du bør og ha ein 21"++ skjerm som greier 2048x1536@85hz det koster deg 7000-10000kr

Med høg oppløsning blir det milliarder ganger lettare å jobbe med høgare oppløsning på ditt arbeid.

Gå for dual cpu og, photoshop kan fort sluke eindel cpu krefter.

Har du noe forslag til cpu'er, ram, hovedkort, skjermkort og hdd som holder seg under 16000,-?

Lenke til kommentar

Hvorfor mener du det?

Og evt. hva er det som er dårligere på socket 775 og tilhørende I915 og I925 chipset i forhold??

Det er ingen godt skjult hemmelighet at Prescott har større varmeutvikling enn Northwood på ca samme hastighet da. Systemene er enda veldig unge også, og inneholder antakeligvis en del barnesykdommer.

Lenke til kommentar
Det er ingen godt skjult hemmelighet at Prescott har større varmeutvikling enn Northwood på ca samme hastighet da. Systemene er enda veldig unge også, og inneholder antakeligvis en del barnesykdommer.

Vil det si at du ville ventet en stund med å kjøpe Prescott cpu ?

Så hvis man velger å kjøpe nå så er Socket 478 og Northwood CPU et bedre valg..?

Lenke til kommentar

Vil det si at du ville ventet en stund med å kjøpe Prescott cpu ?

Så hvis man velger å kjøpe nå så er Socket 478 og Northwood CPU et bedre valg..?

Spørs hvor konservativ man egentlig er. Personlig ville jeg valgt S478 og en NW enda en stund, og latt S775 fått noen måneder på røven, men det finnes jo folk som stuper i det aller nyeste på godt og vondt. :)

Edit: Egentlig ville jeg valgt en S939 A64 siden det er et mer utprøvd system (S754 med doble minnekanaler, og litt bedre utprøvde/utvikla chipset), og fordi ytelsen er såpass bra. Når man da i tillegg tar 64bits prosessering med i vurderinga så har man ikke bare enda bedre ytelse, men også en fremtidsretta maskin. Så spørs det om du vil vente på PCI Express i tillegg da... Vanskelig å bestemme seg. ;)

Endret av Tacritan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...