B4stian Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 noen som vet hvordan det systemet fungerer, leste den artikkelen av de ikke var det på dems side da.. men noen som har erfaringer? Lenke til kommentar
So|o Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Ser ut som pyramideselskap. De reklamerer med provisjon og inntekt. Lenke til kommentar
picko Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Det er definitivt ikke et pyramideselskap, men om det blir noen suksess vil tiden vise. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 ok, takk for respons.. har snakket med en som vil verve meg, og han sier det er så lett og tjene penger, men er ikke helt sikker på det da.. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 som alltid med tilbud som ser ut til være for gode til å være sanne så er de no akkurat det! for at noen skal tjene mye penger så må mange andre tape, førstemann til mølla-prinsippet gjelder nok muligens her... Lenke til kommentar
obos Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Det er definitivt ikke et pyramideselskap, men om det blir noen suksess vil tiden vise. hvordan kan du si at det er ikke et pyramidespill? Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) Det er definitivt ikke et pyramideselskap, men om det blir noen suksess vil tiden vise. hvordan kan du si at det er ikke et pyramidespill? Det er nok fordi picko ser på dette som MLM (Multi level marketing, se google). Folk som er tilhengerer av MLM mener at det ikke er pyramide spill fordi de selger en tjeneste (ikke abre en "aksje" ol. i selskapet), i dette tilfellet halv pris på SMS tjenester. Andre MLM selskaper selger f.eks mobilabbnnement ol. Den vanlige mannen i gata ser på MLM som et pyramidespill fordi måten å tjene penger på går ut på at man verver folk og man får en (hold dere fast) pyramidestruktur. (Bare ta en titt på "Hvordan tjene panger...") BTW: Jeg liker ikke MLM eller noen andre former for "pyramidespill"... Endret 17. august 2004 av schmelck Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) Whoops, leste ikke posten godt nok .... Endret 17. august 2004 av Vice Lenke til kommentar
picko Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Det er nok fordi picko ser på dette som MLM (Multi level marketing, se google).Folk som er tilhengerer av MLM mener at det ikke er pyramide spill fordi de selger en tjeneste (ikke abre en "aksje" ol. i selskapet), i dette tilfellet halv pris på SMS tjenester. Nå har ikke utsagnet mitt noe med hvordan jeg ser på pyramidespill vs. MLM, men hva som står i norsk lov. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 If it walks like a duck, if it quacks like a duck.... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 OT No. It can`t be a duck /OT Når det gjeld pyramide er dette ulovleg i følge norsk lov. MLM er ikkje ulovleg, men ein kan grovt sett sette opp to kategorier for MLM Dei som ligg langt innanfor norsk lov og dei som filer på kanten. Forskjellen på dei er som oftast at dei som ligger på kant med loven, lover gull og grønne skoger, mens dei lovlige har mykje mindre og beskjeden fortjenesten. Om smsklubben er pyramide kan eg ikkje sei, men viss dei har behov for å skrive på sida deira at det ikkje er pyramide, synes eg det er "LITT" rart. Ville du handla hjå ein kjøtthandler som hadde på reklameplakatane sine: "Vi selger ikke bedrevet kjøtt" mvh JanEirik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå