Gå til innhold

smsklubben.net pyramideselskap eller ei?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er definitivt ikke et pyramideselskap, men om det blir noen suksess vil tiden vise.

hvordan kan du si at det er ikke et pyramidespill?

Det er nok fordi picko ser på dette som MLM (Multi level marketing, se google).

Folk som er tilhengerer av MLM mener at det ikke er pyramide spill fordi de selger en tjeneste (ikke abre en "aksje" ol. i selskapet), i dette tilfellet halv pris på SMS tjenester. Andre MLM selskaper selger f.eks mobilabbnnement ol.

 

Den vanlige mannen i gata ser på MLM som et pyramidespill fordi måten å tjene penger på går ut på at man verver folk og man får en (hold dere fast) pyramidestruktur. (Bare ta en titt på "Hvordan tjene panger...")

 

BTW: Jeg liker ikke MLM eller noen andre former for "pyramidespill"...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Det er nok fordi picko ser på dette som MLM (Multi level marketing, se google).

Folk som er tilhengerer av MLM mener at det ikke er pyramide spill fordi de selger en tjeneste (ikke abre en "aksje" ol. i selskapet), i dette tilfellet halv pris på SMS tjenester.

Nå har ikke utsagnet mitt noe med hvordan jeg ser på pyramidespill vs. MLM, men hva som står i norsk lov.

Lenke til kommentar

OT

No. It can`t be a duck ;)

/OT

 

Når det gjeld pyramide er dette ulovleg i følge norsk lov.

 

MLM er ikkje ulovleg, men ein kan grovt sett sette opp to kategorier for MLM

Dei som ligg langt innanfor norsk lov og dei som filer på kanten.

Forskjellen på dei er som oftast at dei som ligger på kant med loven, lover gull og grønne skoger,

mens dei lovlige har mykje mindre og beskjeden fortjenesten.

Om smsklubben er pyramide kan eg ikkje sei, men viss dei har behov for å skrive på sida deira at det ikkje er pyramide, synes eg det er "LITT" rart.

 

Ville du handla hjå ein kjøtthandler som hadde på reklameplakatane sine: "Vi selger ikke bedrevet kjøtt"

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...