kverna Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Hei! Siden pcen min plutselig slutta å fungere på merkelig vis, er jeg nå nødt til å kjøpe meg ny. Derfor driver jeg og lurer på å kjøpe en barebone maskin, rettere sagt en Shuttle SN45G. Siden jeg hadde tenkt å vannkjøle den forrige datamaskinen min, så tenkte jeg at jeg skulle vannkjøle shuttelen også. Så en kar på bit-tech forumet som vannkjølte en shuttle, prosjektet het vel "f r e e z i n g s h u t t l e" men han har visst fjernet alle bildene. Så kommer spørsmålet: Har drevet litt med sketchup og sett hvordan det ville blitt med en sånn en oppå kabinettet, men lurer på om det kan bli mer praktisk med en sånn en inni kabinettet istedet.. Men hvor mange graders forskjell er det på disse ? Andre spørsmålet er hvor man skal legge pumpa og vanntanken. vanntank i harddisk størrelse kunne passet her... Takker for all hjelp! Kverna Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) BlackIce Microen vil holde om du har som formål å kun ha en stillegående PC uten at det er viktig med gode tempratuerer. Tenker selv på å montere inn vannkjøling når jeg skal ha shuttle, og har kommet fra til dette, etter hjelp fra folk fra forumet på www.sfftech.com : D-Tek / C-Systems CSP 750 12v DC Pump Swiftech CPU-vannblokk - Socket 754/939/940 Swiftech radiator, "Blackice Micro" Fill&Bleed ventil Kuriyama, slange 3/8"ID - 1/2"OD I følge det de sier på forumet der, så trengs det ikke noen egen vanntank, så de anbefalte heller å bruke et t-stykke/fill&bleed. Endret 16. august 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Du får nok bedre resultater med AC raddis, uten at jeg skal si grader... Men med 80mm raddisen er det kanskje mulig å ha den på innsiden isteden for heatpipe-kjøleren, og hvis det blir dårlig plass sette vifta på utsida... Dette er vel et pluss med tanke på at Shuttle'n blir mindre og lettere. Men hvis du samtidig skal kjøle GPU og NB er det nok kanskje best med AC raddis Men dette kommer nok hovedsaklig ann på hvor kraftig cpu du skal ha og om du skal overklokke... Lenke til kommentar
kverna Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 jeg hadde egentlig tenkt meg en pc som jeg kunne overklokke en del... har tenkt å kjøpe en mobile xp 2400 for å kunne klokke, og derfor er temperaturer viktig.. skjønner ikke hvorfor den er så dyr i forhold til 120mm radiatorene... Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Husk at det ikke vil bli så lett å få satt inn en 240 om du skal ha noen form for CD-Rom. Dessuten blir det vell ikke det vakreste synet. Edit: Det er faktisk mulig å sette inn en 120mm raddis om man ønsker det. Har sett folk som gjør det. Endret 16. august 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
kverna Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 hvor ? kan jo ta radiatoren på utsiden med vifte festa i kabinettet... Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 hvor ? kan jo ta radiatoren på utsiden med vifte festa i kabinettet... Blir FRYKTELIG vanskelig om du skal flytte på PCen. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Hva med å kjøpe ett sett som passer i 5 1/4" brønn? Er kansje ikke så god ytelse, men det ser bra ut iforhold til en stor ac radiator på toppen. En annen mulighet du har, er å ha den under med hull i kabinettet og vifter på innsiden. Så kan du ha en høyttalerspike i hvert hjørne av radiatoren. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 En annen mulighet du har, er å ha den under med hull i kabinettet og vifter på innsiden. Så kan du ha en høyttalerspike i hvert hjørne av radiatoren. ligger ikke hovedkortet helt inntil bunnen da ? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 En annen mulighet du har, er å ha den under med hull i kabinettet og vifter på innsiden. Så kan du ha en høyttalerspike i hvert hjørne av radiatoren. ligger ikke hovedkortet helt inntil bunnen da ? jo, det er det den gjør.... Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 jeg hadde egentlig tenkt meg en pc som jeg kunne overklokke en del... har tenkt å kjøpe en mobile xp 2400 for å kunne klokke, og derfor er temperaturer viktig.. skjønner ikke hvorfor den er så dyr i forhold til 120mm radiatorene... Med en XP-M 2400+ (35W), så klokker du fint til 2,5 Ghz med den originale Shuttle I.C.E heatpipe kjøleren. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 En annen mulighet du har, er å ha den under med hull i kabinettet og vifter på innsiden. Så kan du ha en høyttalerspike i hvert hjørne av radiatoren. ligger ikke hovedkortet helt inntil bunnen da ? jo, det er det den gjør.... hm. borre huller i bunn av kabinettet under hovedkort, ha noe for å få mellomrom mellom radiator og kabinett, og bruk lange skruer.? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 har kommet fram til dette oppsettet. Fra Microplex: CPU AC vannblokk "cuplex PRO" Linky 435,- MIGLACIAL radiator Linky 295,- Fill&Bleed ventil Linky 295,- Noe å tilføye endre ? Som dere ser har jeg enda ikke funnet en god og LITEN (viktig) pumpe som jeg kan ha.. Kom gjerne med tips! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 har kommet fram til dette oppsettet. Fra Microplex: CPU AC vannblokk "cuplex PRO" Linky 435,- MIGLACIAL radiator Linky 295,- Fill&Bleed ventil Linky 295,- Noe å tilføye endre ? Som dere ser har jeg enda ikke funnet en god og LITEN (viktig) pumpe som jeg kan ha.. Kom gjerne med tips! Anbefaler den jeg linket til, uten at jeg vet hvordan det blir med frakt. Ble anbefalt Swiftech-blokkene fordi de er gode på lav flow, så disse passer vell kanskje best inn. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 hørte at noen sleit med temperaturene med disse blokkene.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå