magnaral Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Hei, jeg har bestilt ADSL gjennom Tele2 og vil sette opp et 108Mbps (det er vel ikke noen vits i å kjøpe utgått teknologi?) trådløst nettverk. Trenger jeg et aksesspunkt som også har router? Noen anbefalinger på hva jeg bør kjøpe? Jeg trenger aksesspunkt, 1 PCI-kort og 1 PCMCIA-kort. Hvis man kunne få noe som både er billig og bra så ville det være å foretrekke. MVH Alexander Kleiven Lenke til kommentar
gather Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 for å få 108 mbps må du nok ha dlink utstyr som støtter dette over hele linja... hvis du skal ha ruter må du nok passe på at den har pppoe ... vet ikke helt om tele2 bruker det men det antar jeg siden de fleste adsl abbonemang bruker dette. Lenke til kommentar
runel Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Hei, jeg har bestilt ADSL gjennom Tele2 og vil sette opp et 108Mbps (det er vel ikke noen vits i å kjøpe utgått teknologi?) trådløst nettverk. Trenger jeg et aksesspunkt som også har router? Noen anbefalinger på hva jeg bør kjøpe? Jeg trenger aksesspunkt, 1 PCI-kort og 1 PCMCIA-kort. Hvis man kunne få noe som både er billig og bra så ville det være å foretrekke. MVH Alexander Kleiven Hvis du kan klare deg med 54 MBPS så bør du vurdere dette aksesspunket og PCMIA kortet og dette PCI-kortet Husk at du også kan kjøpe USB WLAN kort, da dette er billigere, f.k.s dette Lenke til kommentar
reybr Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 hvis du skal ha ruter må du nok passe på at den har pppoe ... vet ikke helt om tele2 bruker det men det antar jeg siden de fleste adsl abbonemang bruker dette. Det er da bare Telenor som bruker dette.? Jeg kjenner ihvertfall ikke til flere Lenke til kommentar
vikingfk Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 hvis du skal ha ruter må du nok passe på at den har pppoe ... vet ikke helt om tele2 bruker det men det antar jeg siden de fleste adsl abbonemang bruker dette. Det er da bare Telenor som bruker dette.? Jeg kjenner ihvertfall ikke til flere tele2 bruker ikke PPPoE har selv D-Link DI-624 og den settes opp med dynamisk ip adresse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå