Gå til innhold

Compal CL56 på vei!

Anbefalte innlegg

Å nå gleder jeg meg så sinnsykt!

Har nettopp bestilt Compal CL56 fra Digitalimpuls.no. Om et par timer skal den være klar, så da kan jeg dra ned til butikken og hente den. Specs:

- 1,6Ghz Dothan

- 2 * 512 mb PC2700 Ram

- 80 GB Samsung 5200 RPM HD

- DVD + og - brenner

- Intel 820.11G Wireless

Må si digitalimpuls har vært utrolig hyggelige og hjelpsomme hittil. De svarte kjapt og bra på mail.

Ajaj, dette blir bra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen var klar kl. 17, så har jeg hentet den og den står klar på pulten :D

Fra manual:

"Before using the battery for the first time it must be charged. Connect the computer to an electrical outlet and allow the battery to fully charge, indicated by the battery indicator light on the front panel of the notebook."

Jaja, får vel vente litt da..

"When connected to an electrical outlet, a completely discharged battery will charge in 3 to 5 hours (depending on whether your notebook is on or off and what programs, if any, are running)."

Er vel ikke noe poeng å vente lenger enn til statuslyset viser at den er fulladet? Er jo Li-On batteri, så det skal vel tåle at man ikke tar full opp/utladning. Er kanskje greit å lade skikkelig opp første gang?

Fulgte faktisk med en bæreveske også. Ikke verst! Passet meg glimrende at det var både norsk og amerikansk strømuttak, ettersom jeg flytter til USA for å studere om én uke.

Lenke til kommentar
Maskinen var klar kl. 17, så har jeg hentet den og den står klar på pulten :D

Fra manual:

"Before using the battery for the first time it must be charged. Connect the computer to an electrical outlet and allow the battery to fully charge, indicated by the battery indicator light on the front panel of the notebook."

Jaja, får vel vente litt da..

"When connected to an electrical outlet, a completely discharged battery will charge in 3 to 5 hours (depending on whether your notebook is on or off and what programs, if any, are running)."

Er vel ikke noe poeng å vente lenger enn til statuslyset viser at den er fulladet? Er jo Li-On batteri, så det skal vel tåle at man ikke tar full opp/utladning. Er kanskje greit å lade skikkelig opp første gang?

Fulgte faktisk med en bæreveske også. Ikke verst! Passet meg glimrende at det var både norsk og amerikansk strømuttak, ettersom jeg flytter til USA for å studere om én uke.

Er den Centrino-basert eller? Har du et bilde av den eller er det for tidligt :blush:

Lenke til kommentar
Er den Centrino-basert eller? Har du et bilde av den eller er det for tidligt :blush:

Jupp, det er en Centrino-maskin: dvs. den har Pentium M prosessor og Intel Wireless kort.

Har ikke tatt noe bilde selv, men hvis du lurer på hvordan den ser ut, så finner du bilder her.

Lenke til kommentar
Shit det er en Whitebox :dontgetit: . Jeg har hørt så mye klaging og d**** om den maskinen, kanskje jeg skifter mening. Men den ser bra ut, looking good :w00t:

Edit:

Skumleste testen :)

Selve maskinen er bare en standard maskin. Whitebox bygger den og kaller den en whitebox. Jeg kjøpte den hos digitalimpuls.no. Jeg har fått ypperlig kundebehandling. Anbefaler de på det varmeste! :D

Sendte masse mail til de i dag med spørsmål. Fikk svar veldig fort, og da jeg hadde bestemt meg tok det 3 timer før maskinen var klar for henting i Oslo-butikken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Shit det er en Whitebox :dontgetit: . Jeg har hørt så mye klaging og d**** om den maskinen

Har du det? Whitebox distribuerer helt sinnsyke maskiner da. Det er derfor det er vanskelig å utelukke dem når det gjelder kjøp på tross av leveringstiden. Der har de dog begynt å komme seg noe sinnsykt. Sender maskiner på døra til deg, dagen etter de har fått dem osv.

Lenke til kommentar

Har lest lite galt om Whitebox maskinene.. Det er nettbutikken som sliter.

Deres Whitebox CL56 er basert på Compal maskinen, og dette er en topp maskin virker det som. Radeon Mobility 9700 og alt det som hører med.

Så vidt jeg vet selges den også som Zepto Z-Note 4200 på www.zepto.no , men da er den nok litt dyrere tror jeg :ermm:

Lenke til kommentar

Snakket med dem på telefonen i dag, og de fortalte hvordan jeg skulle løsne lokket. Skrua som holder knappepanelet fast var litt for stramt festet. Løsnet en runde på skrua og så funket alle knappene :thumbup:

Endret av prismejon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Snakket med dem på telefonen i dag, og de fortalte hvordan jeg skulle løsne lokket. Skrua som holder knappepanelet fast var litt for stramt festet. Løsnet en runde på skrua og så funket alle knappene :thumbup:

1337

Ja, de er ikke så dumme alltid, folkene i supporten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Noen som kan gi en kort oversikt rundt fordeler/ulemper med CL56 i forhold til 1557-maskinene? Sliter med valgets kval her nå....

CL56:

- Knirkete tastatur, men det varierer fra maskin til maskin

- Blir varm under om du har den for lenge på fanget

1557:

- Dårlig tastatur

- Svak konstruksjon (?)

Fordelene er ca. de samme, utseende er subjektivt. CL56 er min favoritt.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...