gjermundnes Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Skal velge en distro , driver kompabilitet er svært viktig fordi jeg er helt avhengig av og kjøre all hardwaren jeg har. Foreløbiger virker mandrake mest spennende men finner jeg noen med bedre hw støtte velger jeg dem. Dette er spesifikasjonene: MSI KD 7 MASTER 2X AMD MP 3000++ (altså to stk modda til mp , kjører på 2,4 ghz) 1x 1024 HP ECC-REG RAM 1X WESTERN DIGITAL RAPTOR 1X ATI RADEON 9600 1X ADUGY PLAYER LYDKORT 1X TEKRAM FIREWIRE KORT 1X USB KORT 1X NETTVERKSKORT 1X SAMSUNG BRENNER 1X SAMSUNG DVD ROM 1x SATA KONTROLLER Alt dette er jeg helt avhengig av at fungerer , da jeg skal redigere video ( bruke firewire kortet) , bilde behandling (skjermkortet) og videre lydkortet og dvd og cd brenner. Jeg har sjekket ut hardware lista til mandrake fant ut at den støttet western digital hardisk , men ikke western digital raptor , videre er jeg usikker på sata kontrolleren. Ati Radeon modellene 9800 , 9700 men ikke 9600 var støttet. Har funnet noen drivere på produsentenes hjemmesider for linux men det står ikke hvaslags distro ....menes det linux generelt altså at den støtter alle linux versjoner ? eventuelt vet noen om en LInux versjon som har like god innebygd hardware støtte som Windows XP? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå