Moskus Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Hvordan kan jeg legge in en tabulator mellom to ord? Jeg har prøvd Label1.Text = "Ord1" & ControlChars.Tab & "Ord2" uten hell. Endret 16. august 2004 av moskus Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Tabulator? Mener du tasten tabulator (tab) ? msgbox "Ord1" & chr(9) & "Ord2" Endret 16. august 2004 av Jonas Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Det var tabulatoren jeg mente, ja. Men Chr(9) virket heller ikke. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Funker her Private Sub Form_Load() MsgBox "Ord1" & Chr(9) & "Ord2" End Sub Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Oisann! Det virker visst fint når jeg bruker MsgBox, men ikke når jeg skal legge den i en label... Lenke til kommentar
toss Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 da kan du jo bare gjøre msgboxen "enabled", og fikse borderen slik du vil.. men hvordan blir det med linjeskift? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Beklageligvis ikke et alternativ, ettersom jeg skal ha en graf og listboks på skjemaet. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Må du bruke tab? Man kan vel bruke vanlig mellomrom: Dim Tabb As String Private Sub Form_Load() Tabb = " " MsgBox "ord1" & Tabb & "ord2" End Sub Edit: men hvordan blir det med linjeskift? VbNewLine Endret 16. august 2004 av Jonas Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 men hvordan blir det med linjeskift? VbNewLine Eller hvis du bruker .Net: ControlChars.NewLine Jonas: Ja, det hadde vært en fordel. Tabulator har (pleier iallefall å ha) den egenskapen at mellomrommet mellom to ord som er tabulator-separerte varierer med størrelsen på ordene. Dette trengs fordi linje 1 er overskriften og har større ord en linje 2 som er verdiene. Se for deg et Excel-ark med overskrifter på Rad 1 og verdier på Rad 2. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Har du tenkt til å bruke textboks til dette? RichTextBox støtter tab fant jeg ut nå. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Jeg hadde tenkt å bruke en Label-kontroll til dette, ettersom den bare skal vise data (dataene skal ikke endres). Men kanskje jeg bare må revurdere det? Rart... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå