Gå til innhold

Vente på 6600GT eller gå for 9800pro?

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6800 none-GT har ganske overlegen ytelse over 9800 Pro.

Det tviler jeg sterkt på.

Tviler på hva da? At den yter bedre enn 9800 Pro eller at den er overlegen? At den yter endel bedre enn 9800 pro er det liten tvil om. Bare 2-3000 mer i 3dmark 03 er en god indikasjon på dette.

Lenke til kommentar
med 300/700mhz 128 bit minnebuss og bare 11 i båndbredde,kan det umulig ta ati 9800 pro selv om kortet har ok dx9 ytelse.er bare og sette på høy oppløsing eller AA/AF og se hva som skjer ;)

Det virker kanskje sånn på papiret ja. Jeg ble også overrasket over minnebåndbredden, men faktum er at det yter bedre enn 9800 Pro. Skal ikke si noe om AA/AF men det får vi se.

Lenke til kommentar
Tviler på hva da? At den yter bedre enn 9800 Pro eller at den er overlegen? At den yter endel bedre enn 9800 pro er det liten tvil om. Bare 2-3000 mer i 3dmark 03 er en god indikasjon på dette.

Er du sikker på at dette ikke gjaldt GT versjonen? Har den engang kommet ut noen offisielle uavhengige 3DMark03 tester?

med  300/700mhz 128 bit minnebuss og bare 11 i båndbredde,kan det umulig ta ati 9800 pro selv om kortet har ok dx9 ytelse.er bare og sette på høy oppløsing eller AA/AF og se hva som skjer  ;)

Det virker kanskje sånn på papiret ja. Jeg ble også overrasket over minnebåndbredden, men faktum er at det yter bedre enn 9800 Pro. Skal ikke si noe om AA/AF men det får vi se.

Hvilken fakta er det? Det er så vidt jeg vet ikke ennå kommet ut noen reviews av kortene ennå. X800Pro er ganske lik GF6800GT på papiret og disse er ganske jevne i praksis. Hvorfor skulle da GF6600 som er underlegent R9800Pro på papiret være raskere. R9800 er arkitektur messig ganske lik X800.

Forøvrig er ikke minnehastigheten på GF6600 ikke helt fast satt (den vil nok variere fra produsent til produsent), men Toms hardware har satt opp 550Mhz, eller 8.8GB/s eller godt under halvparten av minnebåndbredden til R9800Pro.

Lenke til kommentar
Hvilken fakta er det? Det er så vidt jeg vet ikke ennå kommet ut noen reviews av kortene ennå. X800Pro er ganske lik GF6800GT på papiret og disse er ganske jevne i praksis. Hvorfor skulle da GF6600 som er underlegent R9800Pro på papiret være raskere. R9800 er arkitektur messig ganske lik X800.

Forøvrig er ikke minnehastigheten på GF6600 ikke helt fast satt (den vil nok variere fra produsent til produsent), men Toms hardware har satt opp 550Mhz, eller 8.8GB/s eller godt under halvparten av minnebåndbredden til R9800Pro.

Ooops.. sorry... Trodde vi snakket om GT versjonen.. :blush:

Må lese bedre :p

:Edit tviler sterkt på at 6600 er bedre enn 9800 Pro ja. Det er jeg enig i. Jeg tenkte på 6600GT som virker som en sterk konkurrent til en bra pris.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...