Gå til innhold

Vente på 6600GT eller gå for 9800pro?

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

En venn av meg (og forsåvidt jeg også) skal ha nytt skjermkort. Begge to har lyst på 6600GT og jeg klarer meg fint til lanseringen i september/oktober med mitt Ti 4200. Problemet hans er at hans nåværende skjermkort; et FX 5200 har fått store lydproblemer og det støyer noe helt vanvittig. Grunnen til det er en knukket vinge på viften. Derfor kan ikke han bruke maskinen. Å kjøpe ny vifte til et ræva FX 5200 er også uaktuelt.

Så er da spørsmålet; er det noe vits å vente på 6600GT eller kan han bare kjøpe 9800pro nå og få noenlunde samme ytelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp bare noe mellomkort slik at du kan bruke maskinen i mellomtiden (ikke nødvendigvis til spilling, men skole o.l.) på qxl.no eller bruktmarked.hardware.no for en veldig billig penge. Så vent heller kanskje for GeForce 6600.

Endret av Rafael
Lenke til kommentar
Kjøp bare noe mellomkort slik at du kan bruke maskinen i mellomtiden (ikke nødvendigvis til spilling, men skole o.l.) på qxl.no eller bruktmarked.hardware.no for en veldig billig penge. Så vent heller kanskje for GeForce 6600.

Blir vel uansett det samme som en ny vifte går jeg ut i fra, noe som var uaktuelt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det er vel bedre å kjøpe ei ny vifte da? Billigere. Hvor mye plass tar denne kjøleren i en Shuttle?

Lenke til kommentar

Det er vel bedre å kjøpe ei ny vifte da? Billigere. Hvor mye plass tar denne kjøleren i en Shuttle?

Den bør passe, men 215,- for ei vifte til et så elendig kort er jo latterlig :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Den bør passe, men 215,- for ei vifte til et så elendig kort er jo latterlig :D

Sant nok, men da kan jo jeg ta den etterpå og bruke den på Ti 4200-kortet mitt?

Lenke til kommentar
En venn av meg (og forsåvidt jeg også) skal ha nytt skjermkort. Begge to har lyst på 6600GT og jeg klarer meg fint til lanseringen i september/oktober med mitt Ti 4200. Problemet hans er at hans nåværende skjermkort; et FX 5200 har fått store lydproblemer og det støyer noe helt vanvittig. Grunnen til det er en knukket vinge på viften. Derfor kan ikke han bruke maskinen. Å kjøpe ny vifte til et ræva FX 5200 er også uaktuelt.

Så er da spørsmålet; er det noe vits å vente på 6600GT eller kan han bare kjøpe 9800pro nå og få noenlunde samme ytelse?

Du kan alltid kjøpe et gf 6800LE. Du kan finne den hos pcutstyr.no

Koster ca.2200kr

Endret av camxer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Koster ca.2200kr

Hvordan er det i forhold til 9800pro?

Hva med Sapphire Radeon X600XT.

Ups, PCI-e.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Koster ca.2200kr

Hvordan er det i forhold til 9800pro?

Hva med Sapphire Radeon X600XT.

Se på denne testen..

Endret av camxer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvordan yter POV GeFORCE 6800 i forhold til pris/9800pro?

Ta en titt her :thumbup:

Jeg bryr meg faktisk mer om hva forumfolk sier enn tester. Hva mener dere? Fyren er god for 3k, men vil helst litt ned. Er 9800pro det beste valget?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvordan yter POV GeFORCE 6800 i forhold til pris/9800pro?

Ta en titt her :thumbup:

Jeg bryr meg faktisk mer om hva forumfolk sier enn tester. Hva mener dere? Fyren er god for 3k, men vil helst litt ned. Er 9800pro det beste valget?

Hvem er idiot her? (ref. din uttalelse i annen post)

Så du legger mer vekt på "synsere" og "fanbois" her i forumet?

Hva med objektive tester?

Det er kun ett par tungvektere her i forumet som både har råd og evner til å teste ut en rekke kort.. og de har stort sett kommet til samme konklusjon som de som tester skjermkort i div. fora på nettet...

Lenke til kommentar
Var vel slik at PCI-e kom i september og AGP i oktober?

Tror det bare er sagt senere. Fra HardOCP: Since these cards are in the mainstream the prices are set accordingly. The GeForce 6600GT will go for $199 MSRP and the GeForce 6600 is set at $179 MSRP. Availability on these will be towards the end of September for retail and e-tail in PCI-Express format with AGP to come later.

Men det kan jo godt være oktober det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...