*Magnus* Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Hei! Har i en stund nå hørt en rar ulyd fra kjølesystemet mitt, å tenkte å ta en kikk. Da jeg hørte at pumpen min bråkte som helvete.. Jeg husker ikke navnet på pumpen å den finnes ikke mer på microplex ser det ut som.. Den er svart, med skrunipler hvi jeg usker rett, å ar en blå regulator for vann-menge på siden, å kan stå uner vann ( kanskje alle kan men ) Håper dere vet hvilken en jeg mener... ER det en måte å få fjernet ulyden på ? Rense den? isaf, hvordan åpner jeg den å hva gjør jeg ? -Takk Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Hei! Har i en stund nå hørt en rar ulyd fra kjølesystemet mitt, å tenkte å ta en kikk. Da jeg hørte at pumpen min bråkte som helvete.. Jeg husker ikke navnet på pumpen å den finnes ikke mer på microplex ser det ut som.. Den er svart, med skrunipler hvi jeg usker rett, å ar en blå regulator for vann-menge på siden, å kan stå uner vann ( kanskje alle kan men ) Håper dere vet hvilken en jeg mener... ER det en måte å få fjernet ulyden på ? Rense den? isaf, hvordan åpner jeg den å hva gjør jeg ? -Takk Søk på google etter eheim mod. Det er samme modden som må til (vis ikke ett blad av imprelleren har knekt da) . Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Hei! Har i en stund nå hørt en rar ulyd fra kjølesystemet mitt, å tenkte å ta en kikk. Da jeg hørte at pumpen min bråkte som helvete.. Jeg husker ikke navnet på pumpen å den finnes ikke mer på microplex ser det ut som.. Den er svart, med skrunipler hvi jeg usker rett, å ar en blå regulator for vann-menge på siden, å kan stå uner vann ( kanskje alle kan men ) Håper dere vet hvilken en jeg mener... ER det en måte å få fjernet ulyden på ? Rense den? isaf, hvordan åpner jeg den å hva gjør jeg ? -Takk Søk på google etter eheim mod. Det er samme modden som må til (vis ikke ett blad av imprelleren har knekt da) . Det er ikke den pumpen heller.... uff. hva var det dumme navne Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 her en pumpen noen som vet jeg kan gjøre ? ved å lese første inlegget.. Lenke til kommentar
Skello Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Eg har nokkelunde samme pumpe og mi er heilt lydløs. prøv og rist litt på den for og få ut eventuelle luftbobler. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Kjøp ny Eheim!! Få ut all luft, utfør eheim-modden og sett den på støydempande underlag. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 no har jeg renset pumpen men det hjalp ikke.. høres ut som om lyden kommer fra bladene eller motoren Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 nop. tør ikke når det ikke er samme pumpa.. men jeg tok ut filtret osv å renset det å litt till. satt sammen å testet.. samme dure lyden. den vibrerte, høres ut som det er noe med motoren eller bladene Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Altså, det gjer ingenting at det ikkje er samme pumpa. Pumpene fungerer på samme måte. Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Har akkurat samme pumpe som deg Magnus, Hydorl20 "fyfasan" jeg har utført eheim modden på den da den bråkte, nå er den stillheten selv! Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Hei! Har i en stund nå hørt en rar ulyd fra kjølesystemet mitt, å tenkte å ta en kikk. Da jeg hørte at pumpen min bråkte som helvete.. Jeg husker ikke navnet på pumpen å den finnes ikke mer på microplex ser det ut som.. Den er svart, med skrunipler hvi jeg usker rett, å ar en blå regulator for vann-menge på siden, å kan stå uner vann ( kanskje alle kan men ) Håper dere vet hvilken en jeg mener... ER det en måte å få fjernet ulyden på ? Rense den? isaf, hvordan åpner jeg den å hva gjør jeg ? -Takk Søk på google etter eheim mod. Det er samme modden som må til (vis ikke ett blad av imprelleren har knekt da) . Det er ikke den pumpen heller.... uff. hva var det dumme navne Jeg var klar over at det var hydor pumpa, men eheim modden funker på den også. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 kan noen poste link til den siden dere fant den på? jeg fant bare tyske sider Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Er bare tyske sider, men 1 bildet forteller mer en 1000 ord Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 http://forum.hardware.no/index.php?act=ST&...dpost&p=2296207 Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 (endret) http://forum.hardware.no/index.php?act=ST&...dpost&p=2296207 takker EDIT: Når jeg renset den i dag tok jeg av dekselet, tok ut filtre. der så jeg rotoren inni.. tok av den blåe regulatoren, men hakke PEILING om hvordan jeg skal få UT propellen.. De som hadde samme pumpe som meg å gjorde det. hvordan tok du den ut? EDIT2: Faan hvor mye rare skrivefeil jeg har da Endret 17. august 2004 av *Magnus* Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 visst den sitter på samme måte som eheim pumpene så er det bare å trekke den rett ut. Er bare magnetfeltet som holder den fast Lenke til kommentar
joskor Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Hei, Har Hydor L30-pumpen, modellen over din (1200l pr. min.). Min hadde kraftige vibrasjoner som selvfølgelig skapte mye støy. Full av frustrasjon (som deg) søkte jeg hjelp på nettet og snappet opp Eheim-modden. Gikk igår til jernvarehandelen og kjøpte gjengetape. Åpnet pumpen og demonterte alle delene (slik eheim-mod sidene viser). La på noen runder med gjengetape og tvang repelleren på. Satte systemet sammen igjen og vips; stillhet!! Lykke til, Joko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå