Gå til innhold

Sapphire Radeon 9800 PRO, lurt kjøp?

Odin665

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg har sappihre 9800PRo men dog det er BARE 128-bit..

jævla møkk egentlig, det funker, men får bare 4200 3dmark03!!!!!!! 

skuffet da jeg innså det ...

Mener å ha lest her på hardware at alle som fikk 128-bits versjonen, og følte seg lurt skule få 256-bits versjonen i innbytte. :hmm:

Syns og å huske det. Mener at Sapphire lovte å gi muligheten til innbytte.

Når det gjelder du som ikke vil bli lurt, så kan du trygt kjøpe 9800 Pro så lenge du ikke kjøper Sapphire da ingen andre jeg har hørt om har forsøkt seg på dette stuntet enda. Kjøper du Sapphire ville jeg lest nøye, men nå tror jeg de bare selger 256 MB versjonen med 128 bits minnebuss, uten at jeg er sikker på dette.

Lenke til kommentar
hvordan finner man ut om kortet er 128 eller 256 bit?

Vel.. Det skal komme ganske klart frem. Eksempel: Sapphire Radeon 9800 Atlantis 256MB AGP,128bit bus,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail

Greit nok , men hvor står det? På boksen, i kontrollpanel (hvor i kontrollpanel)

?

Tror neppe det står i kontrollpanelet. Men du kan se det på produktsiden til kortet ditt: http://www.sapphiretech.com/vga/9800-256-128.asp f.eks

Det står ett sånt merke: 128-bit-2.jpg

Lenke til kommentar

Hvis det er den du linket til så antar jeg det ja:

256-bit memory interface removes hardware performance bottleneck and provides end users with faster 3D graphics

Du vil også kunne se det på prisen du betalte for den. La oss si at du kjøpte den på komplett. 128 Bit versjonen kostet noen hundrelapper mindre enn 256. Tror den lå på 1500-1600 kr.

Jeg kunne se slik info med Everest Home edition på mitt kort. Du kan jo se om det funker for deg: http://www.lavalys.com/products/overview.p...ang=en&pageid=1

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...