knutinh Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Et aldri så lite nødskrik... ;-) Jeg får ikke til å installere winXP på maskinen. Jeg booter fra inst. cd-en og velger å installere på en ny-formatert hd. prosessen går fint lenge, helt til jeg får feilmeldinger om at filer mangler på cd-en. teorier om forklaring: 1.feil på cd: forskjellig fil mangler hver gang jeg prøver 2. feil på dvd-rom spiller mulig, men jeg greier fint å kopiere innholdet på cd-en til en mappe på hd 3. feil med ram/cpu/kjøling etc. mulig, men er d ikke rart at dette gjør at maskinen ikke finner FILER? 4. bytt om på IDE oppsett skal prøve denne i kveld. Mener jeg har satt alt rett opp (HD master på IDE0, dvd-rom master på IDE1), men vil prøve andre konstellasjoner på forhånd takk for hjelp :-) Knut Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Har en følelse at du prøver å innstallere en brent Windows og da kan det sikkrt vært gjort feil. Tviler på at Microsoft sine CD'er mangler filer. Hvilken fil er det snakk om? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Du må fortelle mer om HW, dvs. hvilket HK, CPU, Ram, chipset.. for å få mer konkret hjelp. Dette du sliter med ligner mistenkelig på installasjon på f.eks. nForce-basert HK med IGP (dvs. integrert skjermkort). Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 99% sikert RAM. Hvis du har 2 brikker prøv med en av gangen. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) -Sjekk cd for riper -sjekk kabel til cd/dvd-rom -bytt til/prøv en annen cd/dvd-rom -prøv en kopi av cd'n(FULLT LOVLIG) 99% sikert RAM. Hvis du har 2 brikker prøv med en av gangen. snarere 25% Endret 16. august 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Fikk ikke installert XP på en gammal Compaq-maskin. Det skyltes at det gamle integrerte skjermkortet var for dårlig...Kjøpte et brukt et til 100kr. Nå funker det. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 Jeg prøvde i natt med bytte av ram-brikke. Det ser ut som om dette løste problemet. K. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 -Sjekk cd for riper -sjekk kabel til cd/dvd-rom -bytt til/prøv en annen cd/dvd-rom -prøv en kopi av cd'n(FULLT LOVLIG) 99% sikert RAM. Hvis du har 2 brikker prøv med en av gangen. snarere 25% Jeg prøvde i natt med bytte av ram-brikke. Det ser ut som om dette løste problemet. K. He he. 99% sikkert... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå