jonia Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Hei! Trenger ny mobiltelefon, og ønsker en telefon som er rask til bruk på internett (hvis det finnes noen). Jeg tenker da ikke på å surfe på mobilen, men å bruke mobilen som modem på en bærbar pc. PC'en støtter både infrarød og Bluetooth, vet ikke hvilken av disse standardene som er best jeg... Uansett, med den gamle mobilen min, gikk internett drepende sakte når jeg kjørte infrarød kommunikasjon mellom telefon og pc. Da gikk hastigheten på usle 9,8 kbs...... hvilket er utrolig tregt og ikke brukandes til noe.... Jeg mener jeg minimum bør ha 40 kbs (tilsvarer et greit modem), men vet ikke om det finnes telefoner som er i stand til dette... er det kanskje telefonnettet som setter begrensningene? God batterikapasitet, fargeskjerm, polyfoniske ringetoner er jo også greit å ha. Noen som har forslag til en overlegent god modell? Takker for svar! Jonia Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Det er desverre slik at det ikke finnes støtte for noe mer enn GPRS her i Norge enda, noe som gjør at slike hastigheter som du vil ha desverre ikke eksisterer. Det finnes dog telefoner med støtte for blant annet EDGE og 3G, men dette er ikke mulig å bruke i Norge enda. Så da er det nok ikke så lett å få det slik man vil ha det inntil videre Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 De fleste NYE telefoner har vel GPRS klasse 10 og da kan du få en hastighet på max. 53,6 kbps. Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 De fleste NYE telefoner har vel GPRS klasse 10 og da kan du få en hastighet på max. 53,6 kbps. Etter hva jeg vet så er jo et modem et modem, det vil da si at ja, hastigheten er på 53,6 kbs eller no. Men hastigheten på åpning av sider og nedlasting og slikt er ikke mer enn 5-6 kbs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå