Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Headset (max 1000kr)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke med mikrofon, går jeg utifra?

Her er noen alternativer jeg har hørt selv:

Sennheiser HD555 (ca. 800,-)

Meget gunstig priset, og flott lyd. Store, fine velurputer som omslutter øret. Meget behagelig. Er litt "snill" i lyden, men balansert og fyldig. Skal kunne drives helt greit av bærbart utstyr også. Merk at HD555 er helt åpen, så lyd slippes inn og ut.

Beyerdynamic DTX700 (ca. 900,-)

Den billigste av 3 ganske like hodetelefoner. Mye bra lyd her. Velurputene er ikke store nok til å ligge rundt øret, men de er myke nok til å være behagelig selv etter mange timer. Dette er også en åpen hodetelefon, som HD555. Se den fine sammenlikningen hos HPX.no for litt mer info om forskjellene. DTX900 er litt over budsjettet, men man får MYE for pengene.

Beyerdynamic DT231 (ca. 700,-)

En meget undervurdert hodetelefon, kanskje mest pga. utseendet. Jeg synes dette er kanskje den beste i klassen under 1.000,-. Flott, balansert lyd med mye god bass og energi uten å bli slitsom. Den er også lukket, slik at lyd ikke slipper så lett ut og inn. Anbefales!

Denne har jeg ikke hørt selv:

Shure E2c (ca. 800,-)

Dette er en øretelefon, så den er neppe aktuelt, men jeg tok den med allikevel. Her får du meget gode saker til bærbart bruk, da de isolerer skikkelig. Lyden skal være knallbra også. Men det blir kanskje litt upraktisk til ditt bruk?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal du bruke dem til mp3/cd, ville nok jeg ha gått for Koss PortaPro. Ellers er jo Koss UR40 et veldig godt og billig alternativ, men de blir nok litt klumpete å ha på seg på byn/skolen etc., men etter å ha prøvd dem, må jeg si at det var sinssykt god lyd... Har forresten selv samme dilemmaet, jeg går nok for en av de 2, da jeg ikke er villig til å betale en høvding for disse (skal brukes til mp3 når jeg kjøper Jukebox Zen Xtra, PC nr 2 - for gjester, og gitaranlegget når jeg ikke skal forstyrre andre...)

EDIT: leif

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Var i akkuratt samme situasjon som du er i nå for en måned siden. Hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe for max 1000kr. Bestemte meg for å øke til max 1500.

Valget falgt på HD590 fra Sennheiser. Selges på Microplex til ca 1500kr.

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SHHD590

Har ikke angret ett sekund. Det har en helt fantastisk fin lyd. Anbefales på det sterkeste fra min side.

Lenke til kommentar
ER villig til å gå opp til 1500kr

er det noen bedre da

er det verdt det?

og ja ikkje med mikrofon

Javisst blir ting bedre hvis du går opp til 1.500,-. :p

Egentlig er det ganske enkelt å forholde seg til hodetelefoner i slike prisklasser, det blir stort sett bedre når man legger mer penger på bordet.

For 1.500,- har du noen fler gode alternativer:

Sennheiser HD595 (ca. 1.500,-)

Sjefen til HD555. Like stilig og komfortabel, men lyden er blitt desto bedre. Det man merker først, er at diskanten og øvre mellomtone kommer mye mer frem i lydbildet. Stadig ganske snill og høflig, men dette er en flott hifi-sak. Burde kunne drives greit av bærbare saker, men passer vel best i stua. Helt åpen konstruksjon.

Sennheiser HD25-SP (ca. 1.200,-)

Hørte på denne her om dagen, og den overrasket med artig lyd og meget bra demping. Den er liten, lett og effektiv. Super til bærbare saker. Mye festlig bass. Kanskje ikke helt det du er ute etter, men jeg likte den godt. Helt lukket konstruksjon.

Beyerdynamic DTX900 (ca. 1.200,-)

Formannen i DTX-serien. Fin og detaljert lyd med mye digg bass. Denne synes jeg var skikkelig gøy å høre på. Ordentlig engasjerende og heftig. Helt åpen konstruksjon.

Beyerdynamic DT250-80 (ca. 1.600,-)

En meget praktisk hodetelefon. Den er lukket, lettdrevet, solid, diskret og behagelig. Lyden er varm, meget balansert, og med litt ekstra guffe i bassen. Er suveren til bærbart utstyr og stuebruk. Meget praktisk altså.

I denne prisklassen får du virkelig knall lyd for penga. Alle alternativene nevnt her, skal det litt til for å bli misfornøyd med. Jeg synes ihvertfall alle låter som de skal. Ikke noe tull her. :thumbup:

Og ja, det er verdt det, etter min mening.

Lenke til kommentar
Evt. disse.

Koss Pro 4aat, 10-25000 hz, mennesker kan høre fra 15-20000 hz (om jeg ikke er helt på villspor).

Ialle fall, sitter godt på hodet og er ordentlige kvalitets headsett.

Bare 895,- :blush:

Jeg har ikke hørt Pro 4AAT selv, så jeg skal ikke kommentere lydkvaliteten, men vær obs på at den er ganske så tungdreven med 250 ohms impedanse og 95 dB følsomhet. Den passer ikke spesielt bra til bærbare saker, og det kan muligens bli litt lav lyd rett fra lydkort, men det kommer litt an på lydkortet.

Fra hodetelefonutgangen på en vanlig forsterker eller CD-spiller skal det bli plenty med volum.

Stemmer det forresten at Pro 4AAT virkelig veier 21 oz (nesten 600 gram)?

Det er jo over dobbelt så mye som andre hodetelefoner av samme størrelse.

Rene pilot-hørselsvernet, jo. :-)

Lenke til kommentar

Formannen i DTX-serien. Fin og detaljert lyd med mye digg bass. Denne synes jeg var skikkelig gøy å høre på. Ordentlig engasjerende og heftig. Helt åpen konstruksjon.

Heh, Velg denne du. Prøvde den her igår. Og har alldri hørt noe bedre før.... Den skal jeg kjøpe meg, takket være JensL. (Takker å bukker for hjelpa, JensL)

Lenke til kommentar

Heh, Velg denne du. Prøvde den her igår. Og har alldri hørt noe bedre før.... Den skal jeg kjøpe meg, takket være JensL. (Takker å bukker for hjelpa, JensL)

Ah, godt å høre at jeg ikke er helt på viddene... :D

Det er ikke så mange som har hørt DTX900 enda, så det er bra å se at andre liker den også. Jeg syntes nemlig den ga mye dyrere saker hard konkurranse.

Beyerdynamic har ganske bra peilig på lyd, gitt. :p

Lenke til kommentar
ok

JensL

Vilken av dei du nemte er din personlige favoritt.

Av DTX900 og HD25-SP?

Hmm....de er ganske forskjellige i konstruksjonen da DTX900 er helt åpen og HD25-SP er veldig lukket.

Så det kommer an på. Trenger du ikke demping av lyd, er nok DTX900 det beste valget. Lyden er bare knallbra. HD25-SP er døbra til bærbart bruk.

Lenke til kommentar
av alle opp til 1600

Av alle opptil 1.600,-? Såpass, ja. :-)

Vel, jeg har ikke hørt alle hodetelefonene i denne prisklassen, men jeg tror jeg har vært borti de mest interessante.

Her er de jeg har likt best:

Sennheiser HD595 (ca.1.500,-)

En veldig fin hifi-hodetelefon som drives greit av bærbart utstyr. Jeg likte denne bedre enn HD600 (den tidligere toppmodellen). Helt åpen.

Sennheiser HD280 Pro (ca. 1.300,-)

Hvis du trenger noe som er veldig isolerende, så passer denne godt. Faktisk meget bra lyd også, så lenge den får kjørt seg skikkelig inn.

Beyerdynamic DT440 (ca. 1.700,-)

Veldig behagelig å ha på og høre på. Rocker rimelig bra også. Drives veldig lett av bærbart utstyr, og er sammenleggbar. Helt åpen.

Beyerdynamic DT250-80 (ca. 1.600,-)

En lukket hodetelefon jeg liker svært godt. Tøft diskret utseende, solid, lettdrevet og morsom lyd. Ganske balansert, men har et artig trykk i bassen. Putene er ikke store nok til å ligge rundt ørene, bare nesten. Men den er absolutt behagelig å ha på seg allikevel. Bra greier.

Uansett hvilken man velger av disse, får man meget bra lyd. Det kommer mest an på om man trenger en åpen eller lukket hodetelefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...