Gå til innhold

vannkjøling på 6800 kort


Anbefalte innlegg

Jeg har et Gainward 6800 ultra kort som jeg tenkte jeg skulle kjøle ned med vann.

Har noen andre prøvd det? fungerer det?

Blir litt skeptisk. for på skjermortet er det to vifter, og de står ikke rett over gpu'en.

bare se her: http://www.komplett.no/mlf/produkt/bilder/CDS/I258673.jpg

De ser nesten ut som kjølere for ram brikkene rundt gpu'en.

Hvis jeg da tok av vifta ville jo ikke ram brikkene få noe spessielt bra kjøling, bare gpu'en.

Noen av dere fantastiske mennesker der ute som har prøvd det? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo hende at de har puttet en lur løsning på det og putte KJØLEFINNENE over gpu, og ikke viften.. Noe som alltid har irritert meg.. Tenk så mye mer rævva kjølingen er når det er en tynn bunn med vifte oppå, i forhold til å ha kjøleribber med 100x større kjøleareal.

 

Sry for off-topicheten...

Lenke til kommentar

...og bare husk å bestill riktig dimmensjon. Kommer i 1/2" og 3/8". Den er ikk spes stor, men ganske tungja,... så du bør ha noe oppheng for den. Tipper den veier neste 1kg :p Min blokk blir ikke innstallert før jeg får resten av stasjet mitt.

Dessuten har jeg GT og ikke Ultra... men skal nok klare å nå opp i de baner med den blokka ja... :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har Swiftec MCW 50 som ikke kjøler RAMen. Mener at det er en bedre løsning for meg med Reserator siden RAMen trenger ikke i bli kjølt ned og derfor unødvendig å legge til varmen fra RAMen inn i vann sirkulasjonen. Jeg for kjempe gode temper på mitt 6800 Ultra på 450Mhz. 47-50c idle og 52-59 under load. Dette er veldig avhenging av rom tempen selvfølgelig.

 

Lykke til,

Simon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...