stout Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Før jeg kontakter Tele2, vil jeg forsikre meg om at dette ikke er et brukerproblem Jeg har problemer med å komme inn på enkelte sider hjemmefra. Dette gjelder et fåtall sider, så jeg har ikke så mye å sammenligne med. La oss derfor si at det bare gjelder én side. -Jeg kommer inn på siden fra jobb. -Får resolvet IP hjemmefra. -IP resolver til et annet domenenavn, sikkert fordi denne maskinen hoster flere domener. -Tracert hjemmefra med max 100 hops ender opp med 100 hops med "request timed out" -Tracert fra jobb funker ikke. Fra hop 5 blir jeg bounca mellom 2 interne rutere. -Har prøvd alternative DNS-servere hjemmefra, samt deaktivert brannmur. Trenger litt hjelp her... er dette et Tele2-problem? Hvis det er tilfelle, er det et stort problem, eller forholdsvis enkelt å få dem til å fikse? Er det noe jeg kan gjøre, evt. prøve ENDA flere alternative DNS-servere? Bør forresten nevne at Tele2 hadde ALVORLIGE problemer med internett til ADSL-kunder i østlandsområdet i forrige uke. Uansett, under en av de kortvarige stundene der internett faktisk fungerte, så kom jeg inn på siden. Etter problemene ble løst, kommer jeg ikke inn igjen. Er ikke hjemme i skrivende stund, men mener feilmeldingen er "cannot be resolved" eller noe i den retningen, slik at hovedmistanken ligger på DNS-problemer. Eventuelt kan det være et internt ruter-/dns-problem hos hosten, men å legge inn ip og hostnavn i windows\system32\drivers\etc\hosts. hjelper ikke. Sånn. Håper ikke jeg skrev denne posten til ingen nytte.... Endret 16. august 2004 av fretex Lenke til kommentar
z00l Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Har hatt latterlig mange tilfeller med tele2 i det siste selv. Virker som hele nettet ramler ut. Har måttet frigi/forny IP opptil flere ganger i timen på det verste. Dette har stort sett alltid skjedd under surfing på nettet. Bor på østlandet, og forrige uke var et helvete. Virker som ting nå har roet seg litt ned, da jeg fram til nå ikke har ramlet av nett denne uken enda. Men så er det bare mandag. Vet ikke om problemet ligger hos tele2, eller om det ligger hos telenor. -z00l- Lenke til kommentar
Spydz Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) TEle 2 er ikke heeeelt på nett med websiden sin heller..... får bare: cfset request.path="203i207i209"> <cfinclude template="privat.cfm"> tror web-ansvarlig er glad i å ta seg en dram.... men dette er bare spekulasjoner... Edit: gramatikk Endret 16. august 2004 av Spydz Lenke til kommentar
stout Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Mulig det er litt tidlig, men jeg våger meg på en BUMP. Har nå sendt mail til Tele2, og endret topic (fra "DNS-problemer hos Tele2?"). Håper på mulige løsninger, evt. forklaringer, fra noen kyndige folk på forumet Lenke til kommentar
stout Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 (endret) Ikke noe svar fra Tele2 enda.. Har lekt litt med innstillinger, og funnet følgende: Sidene jeg ikke kommer inn på, fungerer fint med proxy. Dette må da være nok info til at noen her på forumet kan gi meg en forklaring? Har pratet med et par andre Tele2-abonnenter i området, og de har ikke disse problemene. Har testet begge Tele2's DNS-servere hver for seg, feilen blir ikke borte... Vil helst unngå bruk av proxy. Endret 21. august 2004 av fretex Lenke til kommentar
Tommy Dreamer Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Prøv å legge inn en av Telenor sine DNS`er isteden: 148.122.208.99 148.122.161.3 Prøv en av dem (eller begge) og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå