KL0000 Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Mamma skal kjøpe bærbar Pc, hun er hysterisk. Hun slengte dette tilbudet i ansiktet på meg. Skal prøve å hindre henne fra å gjøre et dårlig impulskjøp. Er dette tilbudet bra? HP zp 5201 til 6999,- eller DELL Easynote E1260 til 7999,99,- Er veldig takknemlig for all hjelp. Prisen bør ikke overstige 8000,- mvh KL0000 Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Hva er specs på de to maskinene? Og den andre der er vel en Packard Bell, og ikke Dell? Lenke til kommentar
gather Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) hvis det er den som er i ekspert brosjyren så har den en amd prosessor på 2.6? Den EasyNote E1260 har en athlon xp 2600+ og 256 mb ram mener det var en tråd om den på forumet her i slutten av juni. Den Z5201 har en Celeron 2.8 og 256 mb ram tror ikke denne prosessoren er mobile så da etter det jeg har hørt er de en skikkelig bråkebøtte Hvis du har sett i ekspert bladet så er det en Easynote G1320 den har en Celeron Mobile 320 mobile jeg kan ikke uttale meg om denne prosessoren Endret 16. august 2004 av gather Lenke til kommentar
jendor Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Tar jeg ikke helt feil, så er det denne: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/ho/WF...5-11890019.html HP Pavilion zv5201 Prosessor, operativsystem og minne Operativsystem installert Microsoft® Windows® XP Home Edition Prosessor Intel® Celeron® prosessor 2,8 GHz Cache 128 kB nivå 2-cache Systembuss 400MHz Standardminne 256 MB Minnetype Støtter opptil 2 GB DDR-minne Interne stasjoner Intern harddisk 30 GB Harddiskkontroller EIDE-harddisk, ATA 100 Harddiskhastighet 4200 rpm type optisk stasjon Kombinert DVD-rom- og CD-opptaker Systemegenskaper Modem Høyhastighets 56k-modem Nettverksgrensesnitt 10/100 LAN Ethernet integrert Eksterne I/U-porter 1 VGA-port; 3 USB 2.0-porter; 1 parallellport; 1 RJ-11; 1 RJ-45; S-Video TV-utgang; hodetelefonutgang, mikrofoninngang; kbel dokkingkontakt Utvidelsesspor Ett type I eller type II PC-kortspor. CardBus-aktivert Skjermstørrelse 15-tommers XGA TFT-skjerm Skjermoppløsning 1024x768 Skjermkort ATI MOBILITY™ RADEON™ 9000 IGP-grafikk Skjermkortminne Opptil 64 MB delt skjermminne Intern lyd 3D Sound Blaster Pro-kompatibel lyd, 16-bits integrert Høyttalere og mikrofon Harman/Kardon®-høyttalere Tastatur 88-tasters tastatur i full størrelse Mus/pekeenhet Berøringsmatte med på-/avslåing og sone for rull opp/ned, volum- og dempeknapper, 3 hurtigtilgangstaster, 1 knapp for trådløst av/på Strømforsyningstype 120-watts vekselstrømadapter Batteritype 8-cellers litium-ion-batteri (Li-Ion) Skjerminformasjon Operativsystemprogramvare Microsoft® Windows® XP Home Edition driver for optisk stasjon InterVideo WinDVD SE; InterVideo WinDVD Creator; Sonic™ RecordNow; HP Image Zone; Microsoft® Windows® Media Player 9; Apple iTunes Dimensjoner/vekt/garanti Vekt 3,65 kg (8,0 pund) Mål (b x d x h) 362 x 284 x 45,6 mm Garanti 1 år, henting og levering, deler og arbeid En 2-årig garantiutvidelse er tilgjengelig. kontakt din HP-forhandler for mer informasjon En Celeron-prosessor er jo ikke akkurat av de mest strømsparende, men om den likevel bare skal stå på det samme stedet hele tiden, så spiller det ingen rolle... ellers er den vel helt grei til den prisen. Personlig ville jeg lagt til et par tusenlapper for en Centrino-basert maskin. Men som sagt, til den prisen er den helt grei!! Endret 16. august 2004 av jendor Lenke til kommentar
KL0000 Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Takk for svaret. Det var tilbudsblad fra Expert som kom i posten idag (mandag). Hun er lærer og skal bruke den på jobb og hjemme. Hun kan jo bli en prøvekanin , før eventuelt jeg slår til på tilsvarende tilbud. Men jeg har alt for liten erfaring med bærbare, og erfaringene er dyre. (minner litt om Hifi-verdenen) Et av disse tilbudene i det bladet, er : Packard BELL E1260 så ganske bra ut. XP 2600+ , 256MB , 40bG, DVD brenner, 15" TFT skjerm. Er virkelig strømforbruket og støyen på disse datamaskinene så høyt , at det begrenser brukerkomforten til svært begrenset databruk? Personlig ville jeg lagt til et par tusenlapper for en Centrino-basert maskin. Dette må du fortelle litt mere om. (hvis du orker) mvh KL0000 Lenke til kommentar
Dark.Nero Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Hvis prisen ikke sku ver på mer en 8000 kr så anbefaler jeg denne pcn som de selger på Komplett.no http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301347&cks=PRL Den har en grei pris, og god ytelse ut ifra prisen ++ Den ser evi tøff ut Lenke til kommentar
qwert Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Hvis prisen ikke sku ver på mer en 8000 kr så anbefaler jeg denne pcn som de selger på Komplett.no http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301347&cks=PRL Den har en grei pris, og god ytelse ut ifra prisen ++ Den ser evi tøff ut Uhm... Dette er samme PCen som Expert selger for tusenlappen mindre, og som er referert i første post i denne tråden. Jeg ville imidlertidig ikke kjøpt den om bruksområdet er en PC som skal brukes på farten. 3.7 kg er alt for mye å drasse på i tillegg til at Celeron-laptops har elendig batteritid. Forøvrig ser det ut til å være mye maskin for penga. Bra for dem som bare trenger en 'flyttbar' PC. Endret 16. august 2004 av qwert Lenke til kommentar
knut Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Uhm... Dette er samme PCen som Expert selger for tusenlappen mindre, og som er referert i første post i denne tråden. Joa, men da må du kjøpe Telenor ADSL pluss som koster 449 kr måneden i tillegg. Så uten ADSL bindingen koster expert maskinen akkuratt det samme. Se på vår studentguide, der har vi også tatt med et par tilbud rundt 8000 kr. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Uhm... Dette er samme PCen som Expert selger for tusenlappen mindre, og som er referert i første post i denne tråden. Joa, men da må du kjøpe Telenor ADSL pluss som koster 449 kr måneden i tillegg. Så uten ADSL bindingen koster expert maskinen akkuratt det samme. Righty. Så ikke ADSL-bindingen i farten. Se på vår studentguide, der har vi også tatt med et par tilbud rundt 8000 kr. Aceren dere fant ser bra ut. Selv ser jeg fram til at de 'gamle' Celeron-bærbare forsvinner ut av markedet. Utover høsten bør man kunne håpe på syvtusenkroners-bærbare som er en kilo lettere og med bedre batteritid enn dagens. Edit: ComputerCity har en Medion til 8K med DVD-brenner. Endret 16. august 2004 av qwert Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Kjøpte bærbar HP maskin på expert i mai, måtte inn på service i august der de klarte å knuse skjermen min. Fikk to valg: Enten få det reparert eller ikke reparert (masse dårlig kundeservice der også i forhold til elkjøp). Dette noe jeg nekter så jeg sendte klage om forbrukerrådet etc. Ringte også HP som synes dette også virket merklig spesielt siden de ikke kunne finne noe service info på den maskinen og at verksted klarte å knuse skjermen. He he Dette var i Skien på expertbonus der.. Bare i sånn tilfelle he he Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Jeg sitter med aceren fra student-pc guiden... bare spør om du har noen spørsmål. Jeg bruker den i 3 klasse, dataingeniørutdanning. Passer meg glimrende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå