Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forslag til løsning (trådløst) mottas med takk!

Anbefalte innlegg

Heisann,

jeg og min bror bor i samme tun (borettslag) og vi hadde tenkt å sette opp trådløst nettverk. Han har ikke internett slik at tanken var at han skulle surfe gjennom meg, jeg har kabelmodem (dvs ingen ruter e.l.) fra før.

Jeg har ikke peiling på hva jeg trenger men håper noen kan hjelpe meg med det (hadde vært fint med konkrete produkt, link, nettbutikk e.l.).

Vi bor slik at når jeg står på min veranda og kjøkken så ser jeg rett inn på stuen hans (avstand ute er ca.100-120 m) og der har han pc'n sin.

Min pc står derimot i den andre enden av min veranda slik at mellom min pc og hans er det mye betong for å si det sånn.

Det jeg hadde håpet ville virke var om jeg kunne hatt en "boks" (aksesspkt e.l.) på mitt kjøkken, deretter ett trådløst pci kort i min pc (slik at jeg slipper kabel fra min pc til aksesspkt.) og ett trådløst pci-kort i min bror's pc.

Noen som har noen tips til hva jeg bør gjøre?!

På forhånd takk

mvh

Lars.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

100-120 meter er nok litt mere enn du kan håpe å få til med normalt tilgjengelig trådløs-utstyr. Jeg vil anbefale deg å få hjelp fra en med litt mer erfaring og sette opp en direksjonal antenne. Dette koster litt mer men vil booste rekkevidden din.

Det er dog verd å merke seg at utstyret som kreves nok vil kreve en rimelig betydelig investering (2000-3000,-) samt tid og teknisk kunnskap, og det enkleste er vel ganske enkelt at broren din heller tegner sitt eget internett-abonnement, med mindre det er selve lokalnett-funksjonaliteten dere er ute etter.

Lenke til kommentar

Sett accesspungetet i vinduet ditt mot broren din, slik at din pc får koblet til accespungetet ( samme hvor i leiligheten din ). Så kjøper broren din ett trådløst nettverkskort med løs antenne og setter i vinduet mot din leilighet. da burde det funke.

:dribble: Husk å sette HØY sikkerhet på nettverket, ellers blir det gratis internett for hele bortettsleget!!!!! :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...