Gå til innhold

Film: Forumets filmskapingskonkurranse: Bidrag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prankcall From Hell (...a phonecall through nervewires...)

knut.jpgbaby.jpg

Bidragsyter: Svankmajer

Genré: Litt smådyster eksperimentfilm kanskje.

Plot: Enkeltskjebner på glass med etanol... i et slags 'helvete' jeg har vært på besøk.

Komprimering: Mpg 9.5 MB.

Filmlengde: 2:00 Minutter

Kommentarer:

Filmen er egentlig ganske symbolsk, og for meg handler den om hvor merkelige veier et liv kan gå. Når jeg ser alle disse dyrene viser den mest av alt skjørheten hvert liv har, og menneskenes grunnlag bare for å danse av det hele(derav han morsomme tullingen som danser i starten..).

Våkn opp. Sært og dramatisk når man tar for seg et tema som dette, men jeg er glad jeg gjorde det. Selv om jeg ble kvalm av å filme i den kjelleren..

Den urolige kameraføringen til tider er forøvrig ment å være sånn. (Fått et par kommentarer på det så..)

Latin-ordbok:

'Obit Sine Prole' betyr "Død uten avkom".

'Amor Fati' betyr "Elsk din skjebne".

Advarsel: Vet ikke om dette trengs, men hvis du har noe alvorlig imot å se dyr på sprit så inneholder dette noen. Alt er forøvrig vitenskapelig eiendom. Ikke tro at dette er noe jeg har samlet opp selv.

LINK:

Prankcall From Hell

Mvh,

Svankmajer

Endret av Svankmajer
Lenke til kommentar

Kor jævla vanskeligt må d ver?

Bidragsyter: Velmont / Odin Hørthe Omdal

Genré: Basert på sann historie

Plot: Hva skal Velmont lage film om til konkurransen?

Komprimering: DivX 5 (http://divx.com) (dessverre fikk jeg ikke til

å komprimere til XviD) 13mb.

Filmlengde: 2:00

Kommentarer: Jeg har laget den helt selv, det var VELDIG vanskelig å fokusere

når jeg selv skulle være foran kamera. Brukte mye tid på å sette leker der jeg skulle

sitte og fokusere på dem. - Ellers var jeg foran kamera hele tiden, - normalt er jeg alltid

bak, det betyr at jeg ikke hadde særlig kontroll, og det viser seg at jeg hadde skrudd

lydlevlene helt ned. Ingen lyd. Jeg som brukte så mye tid på å "tøffe meg opp" til å skrike

virkelig høyt... Hmm.. - Men jeg laget heller en stumfilm da, lot musikken ta mesteparten

av greia framover.

Jeg har 2 replikker i filmen, hadde de vært med hadde filmen vært lettere å forstå. Noen

forstår den uten at jeg trenger å si noe, andre forstår den dessverre ikke - men jeg ville

ikke dubbe det. Synes det også funker greit nok uten lyd. :) Musikken er laget selv med

et program som heter Soundtrack, - gjorde det natt til første skoledag, så jeg brukte ikke

mer enn en 30-40min på det. Hele produksjonen var vel en 4 timers arbeid.En del

"glitches" på skuespillinga osv også, - men slikt merker du ikke når du er foran

kamera :) Jeg er spesielt fornøyd med lyset på "data" scenen... Synes jeg lyssatt pent

der. Det er også noe rart med DivX enkodinga, menmen. Jeg slet

lenge med det der....

-- Har fått tilbakemeldinger om at medieavspillere i Windows spilte den av feil,

så her er akuratt samme film, kodet litt annerledes. (divx, 8.7mb),

den ligger også på "home.no" nå, vil dermed kanskje gå litt treigere.

Nykodet versjon

(kan fortsatt laste ned den gamle versjonen

Jeg har lagt den ut på gallery.akam.no:

Last ned Kor jævla vanskeligt må d ver?

Endret av Velmont
Lenke til kommentar

Kåre og Fjerten

Bidragsyter:Ace_Ventuora/Harald Hveem

Genré: Humor?

Plot: Rett og slett kjedsomhet, måtte ha noe å gjøre.

Komprimering: Wmv, ca. 5MB

Lyd: Litt elendig. Brukte en gammel, ødelagt, Labtec AM-22.

Filmlengde: 1:10

Kommentarer:

Ja, det begynte egentlig med at den første filmen gikk til helvete, og jeg ikke hadde mulighet til å lage en. Var borte for mye. Men en dag jeg var hjemme, kjedet jeg meg og ville prøve å sette sammen noe. Siden jeg ikke kunne få tak i noen til å være med i filmen, ble det fargelegging og klipping.

Filmen bø på problemer siden jeg begynte, glemte bla. kniven i begynnelsen, så den ble droppet. Så jeg hadde egentlig ikke planlagt de 50 siste sekundene slik, men slik ble di. Også fordi jeg ikke hadde "mulighet" for å lage flere figurer, går de litt unormalt.

Syns nå det var litt morsomt jeg, håper også andre gjør det. :innocent:

Laster opp på home.no. Går vell med wmv der?

Kåre og Fjerten

Lenke til kommentar
Agent 0,07
[img]http://home.no.net/bllizard/Andyax_production/Bendik.jpg[/img] [img]http://home.no.net/bllizard/Andyax_production/Bukker.jpg[/img] [img]http://home.no.net/bllizard/Andyax_production/Skyter_petter.jpg[/img]
[b]Bidragsyter:[/b] Andyax
[b]Genré:[/b] Action (humor)
[b]Plot:[/b] Petter er en vanlig gutt som har to venninner. De heter Sandra og Kristine og de krangler ofte om forksjellige små ting. Når de en dag starter en krangel ved sandkassen, vil ikke Petter lenger leke med dem, og går inn for å lese et blad. Det er da det utrolige skjer. Petter sin fantasi blir virkelig, og han kan gjøre det han syntes er kult; Kjempe mot fiendtlige agenter.
[b]Komprimering:[/b] .MPG (Quick-time funker fett)
[b]Filmlengde:[/b] 2:00
[b]Kommentarer:[/b] Filmen ble laget på hytta mi sammen med noen andre i slekta. Litt utti filminnspillingen, bestemte vi oss for å ta den "lange" versjonen av filmen, og den ble 5 min. Derfor ble det litt av et slit å redigere den ned til 2 min, men vi greide det! Desverre måtte vi kutte bort mange klipp, og noen av scenene har høyere hastighet enn andre (Spare tid + kan se kult ut)
Grunnen til at filmen ble litt sen, var at han som redigerte den, bor 2 timer unna meg. Derfor sendte han den i posten, noe som tok lenger tid enn forventet. Men nå har jeg jo lastet den opp, så se på den og nyyyt...hehe

Edit: Det har skjedd noe rart med de to filmene under. Noen av klippene hakker eller vises nesten to ganger. Jeg kan ikke noe for dette, og har prøvd og fikse det. Men desverre greier jeg ikke å fikse det. Derfor håper jeg at dette ikke gjør at filmen blir så mye dårligere av den grunn. :ermm:

Last ned filmen her:
[b][url="http://home.no.net/bllizard/Andyax_production/Bendik-kort-egenmusikk.mpg"]Agent 0,07[/url][/b] Endret av Andyax
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9817234daf

toepoch.jpg

the occasional epoch - idelusion prod. - 05

Bidragsyter: wh1te

Genré: et par hårstrå fra drama, men foretrekker simpelthen "kortfilm"

Plot: en mer eller mindre åpnelyst troubled person baserer livet sitt

på å slenge ut eksistensielle spørsmål for å sette til livs den surrealistiske levestilen

han ønsker å oppnå. Hans måte å være på er tøysete nok til at jeg kan lage film

om det, uten å planlegge jack.

Komprimering: MPEG - 19.9 MB

Filmlengde: 1:59 min.

Kommentarer: Filmen ble laget på et par minutter. Kastet så sammen

saken før og etter konfirmasjonen jeg var i, i dag. All musikken er lovlig.

Irriterende at jeg glemte stativet igjen hjemme.

the occasional epoch

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Spøkelset og offert

Bidragsyter: Åsmund

Genré: Spenning

Plot: Erlend spiller amiga da ett spøkelse kommer inn...

Komprimering: DivX lastes ned på www.divx.com

Filmlengde: 2:00

Kommentarer: Lagde denne med Erlend (min nevø) i all hast før han skulle legge seg, og resultatet er deretter.

lastes ned her

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar

The Subconsciousness's Jolly Regurgitation

Bidragsyter: Jonas Riise Hamre/sanoj_20

Genré: Overdreven nokså-fiktiv drama med mislykket surrealistisk tvist (vurderte å kalle det en selvbiografi)

Plot: Jonas mottar et brev med det fantastisk destruktive budskapet: "DU ER GAL!"

Komprimering: DivX håper jeg.

Filmlengde: Ca. 01:59

Kommentarer: Filmen er laget helt alene. Jeg er ikke veldig fornøyd med den egentlig. Deler av den er helt forferdelige, spesielt turen ned til postkassa. Seeren for et helt feil inntrykk av karakterens situasjon, tror jeg. Jeg fikk i hvert fall det. Jeg tror ikke det skal være sånn. Slutten ble alt for døv. Mange av lydene for masete og hysteriske. Men alt i alt synes jeg det ble et helt greit bidrag. For all del – denne filmen er ikke min ting; jeg er mer en rolig type. Men to minutter ble alt for lite for denne handlinga. Jeg følte meg også så konge i After Effects at det ble litt for mye bråk og teknologisk virrvarr innblandet i en nokså elskbar og avslappet historie.

Jeg vet jeg har problemer med å nå seeren slik jeg skulle ønske jeg gjorde. Det er noe jeg skal jobbe med. Alt som skjer har betydning. Problemet er bare at dere nødvendigvis ikke får noe ut av det (på riktig måte), og det er min feil. Men alt i alt synes jeg den ble nokså bra med tanke på at jeg ikke har gjort et ordentlig forsøk på å lage film (bortsett fra familiefilm) siden niårsalderen.

Men jeg håper noen setter ørlite pris på den i hvert fall. Verden går jo ikke under. Tror jeg. Og takk for det. Det var rågøy, og jeg skal komme sterkere tilbake senere.

Det er en dårlig komprimering. Den hakker, og noen av lydene spiller med for lavt volum. Jeg hadde også tima så perfekt i begynnelsen. Det funker heller ikke. :(

The Subconsciousness's Jolly Regurgitation

Alternativt: Samme film i QuickTime-format – hjertelig takk til Svankmajer

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...