Josten Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Var veldig usikker på om denne skulle i "prosessor og overklokking" elle her, men det endte jo da her. Problemet er at minnet ikke vil klokke lengre (er twinmos pc2700) nå som det har nådd 171mhz. Derfor tenkte jeg å klokke multiplier. Prosessoren er en athlon xp 2100+ (133*13) tb-b, så det burde jo gå greit. Men når jeg går inn i bios ser jeg at på multiplier står det "12.5/13". På den lille menyen jeg får opp står det valg alla dette 13, 13.5, 14, 6, 6.5, 7/15, 8/16, 8.5/16.5 og noen til. Problemet er imidlertid at hvis jeg velger feks 13, 13.5 eller 6.5, så blir skjermen svart når maskinen restarter, og jeg må inn for å resette cmos. Setter jeg den til 7/15 starter den opp fint med en multiplier på 15. Noen som vet hvorfor jeg ikke kan velge de "rene" tallene som multiplier? Ganske irriterende iom at valgmulighetene blir utrolig begrenset når jeg bare får ca 4 alternativer. Og de er høyere enn det jeg ønsker. Ingen andre som har opplevd dette? Endret 16. august 2004 av Josten Lenke til kommentar
Josten Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Virker som om det nå ikke funker med noen multipleiere. Når jeg setter det på feks 7/15 så krasjer den før jeg kommer inn i windows. Uansett hvilken hastighet jeg har på fsb :s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå