Gå til innhold

Pentium 4 eller Athlon 64?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Come on folks. Help me out. Nå har jeg bestemt meg for prossesor, så nå må jeg ha resten. Hvor skal jeg kjøpe det. Need help. Nå klør det i hele meg etter å kjøpe denna forbanna dritten.

Endret av Ozzi
Lenke til kommentar

•  

• POV GeFORCE 6800 GT 256MB Retail

• Seagate 200GB S-ATA 7200RPM

• Microsoft windows XP Professional

• OCZ 1024MB Premier Dual Channel

• Intel Pentium 4 - 3.0GHz / 800MHz / 512K - BOXED

• Chieftec Matrix serie m/dør Sort

• NEC DVD-brenner ND-3500 bulk, intern

• Asus P4P800-E DELUXE hovedkort S478

• Logitech Internet Pro Keyboard Sort Bulk

• Microsoft IntelliMouse Explorer 4.0

• Samsung 19" CRT SyncMaster 957P hvit

Tot: 15 285,00 (inkl. mva.)

Bygges for deg på Netshop.

Hei Ozzi,

Dette forslag fra Wh1te syns jeg ser bra ut.

Kabbinetter er en smaks sak og der fins da heldigvis bilder av de, så du lettere kan velge noget der passer til din smak.

Du må minimum ha 2 hardiske for videoredigering - 1 for Operativsystemet og en for videoredigering. Så der kommer et tilleg i prisen på 5-800 kr. Du kan i nødstilfelle godt bruke en 'gammel' liten hardisk til systemdisk, hvis 'budgettet' er lidt stramt. Kan jo lettt oppgraderes senere.

Lykke til! :thumbup:

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Du må minimum ha 2 hardiske for videoredigering - 1 for Operativsystemet og en for videoredigering. Så der kommer et tilleg i prisen på 5-800 kr. Du kan i nødstilfelle godt bruke en 'gammel' hardisk til systemdisk, hvis 'budgettet' er lidt stramt. Kan jo lettt oppgraderes senere.

Partisjonere?

Lenke til kommentar
Partisjonere?

Hei,

Nei, det kan jeg ikke anbefale til videoredigering. Det er det samme som en stor partisjon.

Lese/skrive-hodet på disken skal da jobbe på begge partisjoner samtidigt. Det blir jo konstant lest fra Operativsystemet, redigeringsprogrammet osv og skrevet til/lest fra swapdisken - samtidigt med cature/redering osv.

Må ha minimum 2 disker og helst placeres på hver sin kontroller (hvert sitt kabel) - for at unngå 'dropped frames' (hakkete video) ved capture/rendering.

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Driver med videored. selv. Har en P4 2,53 cpu, som er godt nok til det meste. Det er heller viktig å satse på minst 1 GB ram, rask harddisk og selvsagt stor harddisk. P4 eller Amd tror jeg blir hips om haps... Legg heller pengene i et redigeringskort f.eks. fra Pinnacle som rendrer i sanntid... :yes:

Endret av sjarken
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det er heller viktig å satse på minst 1 GB ram, rask harddisk og selvsagt stor harddisk. P4 eller Amd tror jeg blir hips om haps...

Det tror jeg du har helt rett i.

Dog mange har klaget på Adobe Premiere's ukompatibilitet med Athlon XP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...