Gå til innhold

OC av X800XT

JimRamse

Anbefalte innlegg

Heisann

Har hele tiden hørt at X800XT skal være bedre enn X800Pro. Nå har de av oss som liker å tweake ting litt fått muligheten til å gjøre om X800Pro til X800XT. Det jeg lurte på er dette. Hvor mye klarer dere å klokke X800XT kortene deres? Er det høyere overklokk på de enn det er på X800Pro@XT? Hadde vært morro å fått litt feedback på hvor høyt X800XT kortene deres vil, å hva slags kjøling dere bruker. Har selv hatt to X800Pro@XT, å de har vært ganske like på overklokking.

Asus X800Pro@XT klarte 550/600 med vannkjøling. (600/600 m/volt mod)

Connect3D X800Pro klarte 555/600 med vannkjøling. Dette testet jeg med orginal kjøling også, å da klarte det 530/600. Ser det er mange som ikke klarer full XT hastighet når de åpner alle pipelinsene så det er mulig jeg har vært heldig med mine X800Pro kort. Uansett, hvor høyt vil deres X800XT kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke gi deg harde fakta, sien jeg ikke har fått fatt i mitt x800XT PE enda, men jeg tror (fra det jeg har lest rundt på forskjellige forum) at det virker som om de "ekte" XT'ene som regel klokker en del lenger enn de opplåste PRO'ene.

Men jeg har også hørt om enkelt-tilfeller der ulåste PRO'er har nådd vanvittig gode overklokker, speselt med god kjøling og voltmod.

For de av oss som ikke har moralske motforestillinger om slikt, så går det jo forsovidt ann å prøve seg først på å låse opp en PRO, og se hvordan denne takler overklokking, for deretter å evt. bytte inn i en ekte XT, om PRO'en ikke tilfredstillte. Siden PRO VIVO'ene lett soft-moddes og kan sette tilbake til slik de var om du ikke liker modden, så er det jo ikke snakk om mye risiko om du har et minimum av kunnskap om hva du driver med.

-Stigma

Lenke til kommentar

Sant det. Tror de korta jeg har hatt har vært OC vennlige :) Uansett, så lurte jeg egentlig bare. Har endel kammerater som har X800 kort, å flere som sikkert kommer til å handle seg nytt kort etterhvert. Har selv gått over til Nvidia nå. Har testet endel forskjellig, å har nå bestilt mitt andre GT kort. Håper på en skikkelige OC. Grunnen til at jeg kjøpte GT fremfor Ultra, var at med MAX OC på begge kortene var det minimal forskjell. Egentlig derfor jeg vil sjekke med ATi også. Hadde vært morro å sett om det var like liten forskjell mellom Pro å XT der som det var mellom GT å Ultra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
den pc de tester med er en drit da!! hallo!

Javel.. det var "drit" prosessor.. "drit" HK etc...

Mener du at skjermkortet lar seg klokke lenger med ett high-end system basert på f.eks. AMD64?

Det er i så tilfelle en interessant vinkling...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...