Gå til innhold

Å gud jeg kjeder meg...

KS

Anbefalte innlegg

... på jobb. Det er jo ingenting å finne på her. Ingen saker som trenger behandling, kunne ha arkivert litt men det er jo enda kjedligere (og dessuten så jeg nesten helt ajour med det og).

På naboavdelingen virker det som at det er litt fart og mye å gjøre men på min avdeling går det veldig rolig. Skjønner ikke helt hvordan et privat selskap har råd til å ha så mange ansatte som ikke gjør noe. Altså, noe blir jo gjort men det går søren meg ikke unna her.

Noen tips til tidsfordriv til jeg kommer hjem?

Hadde jeg bare hatt min egne pc... På jobbpc'n kan jeg ikke spille, ikke installere programmer, ikke surfe på nettet med opera (bare explorer som jeg ikke syns er likegrei til å surfe på mange sider samtidig), ikke er det bildebehandlingsprogrammer heller. Men unntak av noen særegne programmer som bare vi bruker og alle standardsmåprogrammer som følger med Windows NT har jeg bare Word, Excel, Powerpoint og Explorer 6. Får ikke en gang installert de siste flash-plugin så det er mange onlinespill jeg ikke får spilt :-(.

Kanskje er det noen som har noe de skulle ha gjort?

Ikke kan jeg ringe allmulige verdens steder heller for jeg sitter i et semi-åpent kontorlandskap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ikke orker å lese mer, leser på noen bøker hjemmer pluss aviser pluss div. nettsider. Skal likevel skjekk om jeg finner noen lettfordøylig populærvitenskaplig magsiner på nettet.

Mest eldre damer her. har ikke så mye og snakke med dem om (med mindre jeg skulle lure på noe om fødsler o.l). Jeg vil ha noe som kan engasjere meg.

Høre på musikk var jo en ide selvsagt, merkelig at jeg ikke har tenkt på det selv, hører jo mye på musikk hjemme. Burde skaffe meg en mp3spiller og sitte med øreplugger da. Problemmet er bare at jeg vil gi inntrykk av at jeg jobber... (ikke det at jeg unnasluntrer men jeg er ikke helt bekvem med å ikke gjøre noe og få betalt for det - imotstning til sjefen min).

Ellers er jeg en racer på regneark (vel, god i allefall), noen som trenger et regneark?

Lenke til kommentar

Fikk bare spilt de 10 første lemmningsbrettene, etter det dukker dr. Watson opp og sier det er noe galt men gjør ingenting med saken. Tenk om vanlige leger hadde behandlet pasientene sånn: "Ja her gjør det nok vondt. Det blir 500 kroner takk" Recept, medsiner, behandling? Bare glem det.

Lenke til kommentar
Hva i granskauen jobber dere som siden dere ikke har noe å gjøre på jobb? Enten så er dere så effektive at dere får unnagjort alt i en fart eller så har dere en helsløv arbeidsgiver... :roll:

Når jeg hadde arbeidsuke satt jeg også over 3/4 av tiden på ræva og surfet på internett, det samme gjorde alle de andre på avdelingen.

Lenke til kommentar

Der ser dere ! Hva er vitsen med en flere års utdanning når det ender opp med en jobb som er så sløv at man ikke har noe å gjøre på jobben en gang ! Da er det bedre å finne en jobb som man jobber ute, f.eks å legge asfalt, grave, og ikke en jobb som man sitter inne og trykker på en pc ! Det er jo det man gjør hjemme.

Jeg er selv en enorm data nerd og sitter inne HELE dagen nesten. Så derfor kunne jeg tenkt meg å bli Politi f.eks ! Spennende jobb, alltid noe å gjøre, det skjer noe hver dag !

Lenke til kommentar
Der ser dere ! Hva er vitsen med en flere års utdanning når det ender opp med en jobb som er så sløv at man ikke har noe å gjøre på jobben en gang ! Da er det bedre å finne en jobb som man jobber ute, f.eks å legge asfalt, grave, og ikke en jobb som man sitter inne og trykker på en pc ! Det er jo det man gjør hjemme.

Jeg er selv en enorm data nerd og sitter inne HELE dagen nesten. Så derfor kunne jeg tenkt meg å bli Politi f.eks ! Spennende jobb, alltid noe å gjøre, det skjer noe hver dag !

Du blir nok lei av å hive alkiser på overnatting etterhvert også. :roll:

Da jeg hadde arbeidsuke så satt jeg på en stol 2/4 av tiden. Ekspederte kunder ene halvparten, og satt andre halvparten. Jobba på nå nedlagte Ram&Rom i tromsø. Kul sjappe, ikke på grunn av selve butikken, men hadde en jævlig kul arbeidsgiver der :!:

Ontopic: Ta deg en lengre tur på dass med noe å lese :thumbup:

Lenke til kommentar
Hva i granskauen jobber dere som siden dere ikke har noe å gjøre på jobb? Enten så er dere så effektive at dere får unnagjort alt i en fart eller så har dere en helsløv arbeidsgiver... :roll:

Jobber som maskinist på en kino så etter jeg har satt på alle filmene har jeg 1.5-2timer til neste gang jeg trenger å gjøre noe.. Sitter uten noen arbeidsoppgaver 4/5 av tiden på jobb.. (kan jo se på filmene jeg setter på da men kjedelig i lengden det og)

Lenke til kommentar
Da er det bedre å finne en jobb som man jobber ute, f.eks å legge asfalt, grave, og ikke en jobb som man sitter inne og trykker på en pc !

Når jeg går forbi ett sted med anleggsutstyr og gravemaskiner syns jeg det er sjeldent at jeg ser noen i nærheten av dem. Antagelig er det minst mye kaffeslaberas der som andre steder om ikke mer.

Det tragiske med en del kontor-jobber er at de hadde vært overflødige om sjefene hadde stilt litt krav til pc-utstyr. Noe av det første prinsippet jeg lærte om databaser var å unngå dobbeltlagring altså at den samme inputen sto mer enn et sted i databasen. Men i en vanlig bedrift er det vel unntaket. Problemmet er 20-30år med pc'er ennå ikke har effektivisert rutinene for en stor grad er man fremdeles på super-skrivemaskin nivået når det gjelder å betrakte pc'er. En ting som gjør meg matt er når man printer ut epost for å legge denne i den fysike saksmappen. Huff.

En annen ting som slår meg er at Ctrl-C (kopier), Ctrl-V (lim inn) er ukjent for de aller fleste vanlig brukere, og forståelsen av hvordan et prgram kan ligge "over" et annet er ikke-eksisterende.

Det var bare noen tenker, skrive innlegg på forumer er også et tidsfordriv, Skrev dette tidligere i dag. Jeg elsker ting jeg kan gjøre i et regneark.

Så til du som skulle bli politimann; av en eller annen grunn tenker jeg donuts..

og: "Hva i granskauen jobber dere som siden dere ikke har noe å gjøre på jobb? Enten så er dere så effektive at dere får unnagjort alt i en fart eller så har dere en helsløv arbeidsgiver..."

Jeg vil ikke skryte men kan være veldig effektiv. Bruker blant annet copy&paste mye (se over) ;) pluss at sjefene mine er veldig sløve. Hørte en beskrivelse av en tidligere direktør her om dagen som jeg ikke gjengi men herregud.

Lenke til kommentar
Da er det bedre å finne en jobb som man jobber ute, f.eks å legge asfalt, grave, og ikke en jobb som man sitter inne og trykker på en pc !

Når jeg går forbi ett sted med anleggsutstyr og gravemaskiner syns jeg det er sjeldent at jeg ser noen i nærheten av dem. Antagelig er det minst mye kaffeslaberas der som andre steder om ikke mer.

Det er helt korrekt. ;)

Men det er oftere slik at man på en byggeplass kan velge om man gidder å gjøre noe eller ikke. Så det blir til at man gjør noe, og roer ned litt etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...