johncl Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Noe som har forundret meg lenge er at mange bærbare utstyres med minnekort-lesere, noen har såkalte 4-in-1 lesere som støtter 4 forskjellige typer kort. Av en eller annen merkelig grunn er det ingen av de som støtter CompactFlash som er det mest brukte minnekortformatet på kloden i dag. De fleste digitale fotoapparat bruker CF standarden, og jeg syntes det er merkelig at produsentene overser det store markedet for bærbar backup av foto for en professjonell eller amatør fotograf på tur. Det finnes dedikerte små bokser for å dumpe CF kort til en harddisk, men ofte ønsker fotografen å verifisere bildene og kanskje jobbe litt med de (sile ut de ubrukelige) når han er på farten. Dermed blir en bærbar laptop eller en tablet PC det ideelle verktøyet. Jeg håper produsentene kan begynne å utstyre de bærbare med CF port også. Mvh, John Christian Lenke til kommentar
hce Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Du får pcmciaadapter som leser CF-kort som en harddisk. Siden CF-kort bruker ATA-grensesnitt (vanlig harddisk) er den veldig integrerbar med pcmcia-porten. Tror adapteren bare koster noen hundre kroner. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=119313&cks=SER 173kr for å være korrekt Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Greit å vite at det er rimelig å oppgradere, da. Takk til hce god info. Har faktisk irritert meg over akkurat dette. Etter noen kraftige krampetrekninger i ønskemuskelen knep jeg musehanda i å bestille en HP zt3330 med kortleser. En maskin som på mange måter oppfyller mine behov perfekt, men så støttes sd-card og et format til på leseren. Hvem bruker egentlig sd-card lenger? Irritasjonsmoment på en ellers glimrende maskin. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 det er mere og mere som bruker sd-kort nå...eneste døde formatet sånn som jeg ser det er sm og mmc (ikke rs mmc). Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Hmm...eneste sd-cards i huset her er på gammelt utstyr. Jeg har intrykk av at nesten alle moderne kameraer bruker XD-card eller CF. Du blander ikke med XD, veggis? Lenke til kommentar
gather Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 det er mere og mere som bruker sd-kort nå...eneste døde formatet sånn som jeg ser det er sm og mmc (ikke rs mmc). nokia telefoner har jo SD eller MMC kort (husker ikke hva de har) Lenke til kommentar
arehsan Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Det er mange små digitalkamera som bruker SD. Mitt Exilim S3 f.eks. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Det er mange små digitalkamera som bruker SD.Mitt Exilim S3 f.eks. og mitt minolta x20 Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Da lærte jeg litt i dag også...men fremdeles irriterende at leseren ikke tar XD og CF...spesielt CF... Lenke til kommentar
gather Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) det finness et adapter til den cfsaken som gjør at den tar xd kort også.. vent litt så skal jeg leite det fram. Til XDkort Til SD/MMC Kanskje denne også er noe å se på Endret 16. august 2004 av gather Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå