Wizendraw Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Jeg har litt problemer med windows XP her... For det første: Pcen nekter å skru seg av. Den kommer til "windows avsluttes" før den stopper opp, så jeg må skru av manuelt. For det andre: Når jeg skal spille BF:V så henger spillet seg! Splash-screen kommer, så fryser hele pcen, så jeg må restarte. Regner med at det har noe med windows å gjøre... Jeg hadde de samme problemene for en måned siden, men plutselig løste det med avslutting seg, og BF:V-problemet kom etter at jeg formaterte og installerte win på nytt. Jeg kjører NOD32 antivirus (trial, skal kjøpe original snart). Kan poste flere specs hvis det trengs Håper noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 hei, det første problemet har jeg også på laptoppen min, at den ikke vil slå seg av og sånn, må slå den av manuelt, kunne tenkt meg å fått bort dette problemet selv. dette problemet kom etter installasjon av SP2, skal se om det forandrer seg etter formatering i kveld en gang. det andre problemet ditt ja. er pc`en din varm? harddisker eller cpu? er det bare når du spiller at pc`en henger? sjekka maskina for virus spyware og trojaner? prøv å sjekk opp disse tingene så kan det hende at problemene forsvinner. Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 hei, det første problemet har jeg også på laptoppen min, at den ikke vil slå seg av og sånn, må slå den av manuelt, kunne tenkt meg å fått bort dette problemet selv. dette problemet kom etter installasjon av SP2, skal se om det forandrer seg etter formatering i kveld en gang.det andre problemet ditt ja. er pc`en din varm? harddisker eller cpu? er det bare når du spiller at pc`en henger? sjekka maskina for virus spyware og trojaner? prøv å sjekk opp disse tingene så kan det hende at problemene forsvinner. Ang. det siste problemet: Når jeg tenker meg om så tror jeg det begynte omtrent da jeg satte inn en ny disk, og følgelig måtte sette denne og en jeg hadde fra før nede i kabinettet grunnet raid-kontroller. De har en vifte på seg, men de står mye tettere enn før, og det kan virke som om de blir varmere.. Jeg har ikke så lange kabler, dermed kan jeg ikke ha dem oppe. Iflg. NOD32 så har jeg ingen virus, og spyware tror jeg heller ikke jeg har. CPU ligger på 45 grader når jeg spiller, vannjhølt sammen med GPU og NB, så jeg tror ikke det er der problemet ligger. Hvis jeg går ut ifra at det er varme på HDD som er problemet er det en ting som er litt rart: Når jeg installerer spillet så funker det fint. Plutselig henger det seg når jeg har loada et map 2-3 ganger. Så må jeg reinstallere spillet, før det funker fint igjen, og det samme gjentar seg. Skjønner ikke hva det kan komme av... Leste noe på MS.com ang. det første problemet, stod noe om at det var ordnet i de nyeste oppdateringene.. Men jeg har de nyeste oppdateringene, og problemet vedvarer... Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Hadde lignende problem selv, løsningen min var reinnstall, men det er kanskje ikke aktuellt i ditt tilfelle? Har ikke hatt problemer etter dette. Veldig irriterende med slike feil. I og med at maskinen ikke slår seg av høres det jo ut som det er en prosess som ikke klarer å avslutte. Jeg ga opp å finne denne, men du kan jo prøve å avinnstallere flest mulig programmer, husk å fjerne prosessene som hører med i services.msc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå