Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Slik stopper vi Telenor

Anbefalte innlegg

Min mail til [email protected] :

Ser i mail fra T.E.Skaug til http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=28283&forum=61 Quote:

> For det første er det ikke korrekt at Telenor har monopol på telemarkedet. <

------

Det korrekte her, er at Telenor har monopol på ISDN og kobberlinjene, og er en propp i IT-utbyggingen her i landet. De satser på treige ISDN-linjer, og det gis ingen stimulans for utbygging av bredbånd til distriktene. Heller ikke fra Høyre.

At Handelsdept eier 73 % av firmaet, stiller utsagnet fra T.E.Skaug:

> Dessuten er det verdt å merke seg at Telenor ikke lenger er en statsbedrift, men et børsnotert aksjeselskap. <

...i et besnærende lys. Er det sånn at politikerne ser på Telenor som sin egen melkeku, siden dere er så uvillig til og forstå dette med tilgang på god båndbredde og utbygging til distriktene ?

mvh. Viggo Aune

Politisk rådgiver for Den Slunkne PengePung.

---

Vil legge til at det kun er SP og AKP som ville legge i skikkelig med statlige midler, for og få fart på utbygging av bredbånd til distriktene.

[ Denne Melding var redigert av: TRAM på 2002-05-02 01:04 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått svar fra frp :

Hei

Jeg har nå sendt en e-post til vår stortingsgruppe ved Kenneth Svendsen

som leder vår samferdselsfraksjon, angående Tormod Hermansen og ADSL. Jeg

har mottatt en rekke henvendelser, og deler deres bekymring i forhold til

hvordan Telenor går frem.

Med vennlig hilsen

FREMSKRITTSPARTIET

Ronny Røste

Leder av politisk avdeling

[email protected]

Lenke til kommentar

kunne ikke vært mer enig... Ikke la telenor få vilja si på denne, den skal vi vinne!! Jeg betaler nok fra før, samtidig som jeg sitter MYE på internett! Det var jo en grunn til at jeg kjøpte ADSL da...

MVH

Alexio

Lenke til kommentar

Jepp jepp. Kobberet ligger jo allerede i bakken (og har ligget der siden Televerkets dager=mine skattekroner ?) Telenor's resultater varsler jo ikke akkurat konkurs, om de skulle slippe til andre på disse linjene.

Børsmelding : "Driftsresultatet før av- og nedskrivninger (EBITDA) økte med 27,6 prosent til 2.926 millioner kroner"

Gjelder 1. q i år. Tre miliarder.... i en stagnerende bransje ? Staten eier vel 51% - og avkastningen holder til å finansiere et valgløfte eller to :smile:

Mye vil ha mer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...