Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Slik stopper vi Telenor

Anbefalte innlegg

Som de fleste vet så bestemmer politikkerene ganske mye gjennom staten sin eierandel I telenor. Hvis vi alle skriver en mail hver, og sender mailen til alle de politiske partiene i Norge (copy-paste) kan vi kanskje klare å stoppe telenhors tyveri.

Sosialistisk Venstreparti: [email protected]

Arbeiderpartiet: [email protected]

Senterpartiet: [email protected]

Venstre: [email protected]

KrF: [email protected]

Hoyre: [email protected]

FrP: [email protected]

Tonen i brevet burde være høflig og saklig, partiene gjør bare som vi vil hvis de ser på oss som potensielle velgere og repesentanter for potensielle velgere. Jo flere mail jo høyere blir presset på partiene å gjøre noe med telenor. Alle som er virkelig interessert i prisingen til telenor kan sikkert avse 15 min for å skrive mailen.

[ Denne Melding var redigert av: agamemnon på 2002-05-01 15:12 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sendt mail til alle nå :smile:

Oppfordrer hermed alle her på forumet og gjøre det samme...

sitat fra min mail:

NÅ MÅ DERE STOPPE TELENOR SIN ADSL POLITIKK , VI KAN IKKE LA BARNA VÅRE SURFE PÅ INTERNETT MED MINUTTAKST , HVA SLAGS VERDEN SKAL DET BLI NÅR VÅRE BARN IKKE KAN OPPLEVE KUNNSKAP OG LÆRING UTEN OG MÅTTE BETALE MINUTTAKST PÅ ADSL OG INTERNETT. FY TELENOR BURDE SKJEMMES SOM UTNYTTER VÅRE BARN OG UNGDOM SLIK :sad:

JA TENK OG SITTE I TAXIEN OG MÅTTE BETALE TIL TAXIJÅFØREN DET DU HAR LÆRT.

NEI IKKE LA DEM INNFØRE MINUTTAXTER POLITIKERE , MEN LA OSS HA FASTPRIST PÅ ADSL.

JA "HELE" NORGE ER HARNISK PÅ TELENOR OM DAGEN PÅ GRUNN AV HERMANSEN UTSPILL OM TAXAMETERPRIS PÅ ADSL.

eyeflash.gif

[ Denne Melding var redigert av: i-am på 2002-05-01 14:14 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-01 11:57, agamemnon skrev:

Som de fleste vet så bestemmer politikkerene ganske mye gjennom staten sin eierandel I telenor. Hvis vi alle skriver en mail hver, og sender mailen til alle de politiske partiene i Norge (copy-paste) kan vi kanskje klare å stoppe telenhors tyveri.

Sosialistisk Venstreparti: [email protected]

Arbeiderpartiet: [email protected]

Senterpartiet: [email protected]

Tonen i brevet burde være høflig og saklig, partiene gjør bare som vi vil hvis de ser på oss som potensielle velgere og repesentanter for potensielle velgere. Jo flere mail jo høyere blir presset på partiene å gjøre noe med telenor, alle som er vikelig interessert i prisingen til telenor kan sikkert avse 15 min for å skrive mailen.

Ingen dum idè ! :smile:

Lenke til kommentar

det er trist det der 10 mb for 200 kroner her fast pris svensker vet hva folk vil ha. 5 ip adresser så alle i familien kan ha sin egen maskin på.

det er noe som er gale i Norge.

TROR DERE PENGER ER ALT ****s politiker leder tryner i Norge de skaper missnøye i landet surhet i hjemmet.

og ikke minst nedsatt trivsel på jobben når man ser hva ser hva den 65% skatten + alle utgifter utenom går til.

Det er en forbannet privatisert kommunist stat som ikke gir de godene kommunismen har.

ps Bredbands bolaget ruler

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-01 19:29, sjanten skrev:

kanskje vi kan få noen i hw.no til å linke til denne? det trengs!

...for all del, ingen linking til dènne topicen !

- med så ubehjelpelig språkføring/ staving ville de tro hele forumet gikk på fylla :grin:

Lenke til kommentar

Dersom Norge som eneste land i verden skulle ha en prisstruktur som foreslått på bredbåndstjenester, ville vi selvsagt bli et attraktivt marked for andre leverandører fra utlandet.

Ingen vits å gråte over dette. Bytt leverandør, og stem blått politisk. Dette er i bunn og grunn fruktene av monopolisering.

Det er dette dere får når dere stemmer SV.

I usa hadde kundene humret av et slikt forslag, og valgt linjenettet til konkurrentene med et skuldertrekk.

Lenke til kommentar

Bduvaland sikkert bra tenkt.

Men det som er en faktor her at det ikke ER NOE JÆVLIG ALTERNATIV for mange av de som bor i Norge.

da må man bo i et borettslag eller i storbyen.

sjekk hvor mye dekning telenor har i forhold til andre på landsbasis når det gjelder adsl.

Lenke til kommentar

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Legoraider på 2002-05-01 21:58 ]</font>

hihihi

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Legoraider på 2002-05-01 21:59 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Legoraider på 2002-05-01 21:59 ]

Lenke til kommentar

Jeg har også sendt mail, og fått svar fra en av de og her er svaret med mailen:

Kjære Morten Kiil Finsås.

Jan Petersen har bedt meg takke for henvendelsen og svare på hans vegne.

For det første er det ikke korrekt at Telenor har monopol på telemarkedet. Som du selv er inne på, finnes det flere andre ADSL-leverandører. Dessuten er det verdt å merke seg at Telenor ikke lenger er en statsbedrift, men et børsnotert aksjeselskap. Derfor er det verken ønskelig eller mulig for politiske myndigheter å gå inn og styre Telenors prispolitikk. Vår oppgave er å legge til rette for mest mulig effektiv konkurranse i telemarkedet.

Med vennlig hilsen

Tom Erlend Skaug

Politisk rådgiver for partilederen

Høyres Hovedorganisasjon

tlf: + 47 22 82 91 12 mob: + 47 90 73 64 98

e-mail: [email protected]

>>> Morten_Kiil_Finsås <[email protected]> 05/01 12:24 >>>

Hei!

Mitt navn er Morten Kiil Finsås og grunnen til at jeg skriver denne E-Mailen er fordi at dere har latt Telenor gå for langt! Jeg vet ikke om dere der nede i Oslo merker noe, som har alt og får alt, men Telenor har Monopol på Tele markedet, se her, hvor mange som har skrevet under på Aksjon mot Telenor! Og se her og LES de, alle står det samme, at Telenor skal sette tellerskritt på ADSL, Nedlastingssperre osv. det er ekstremt! Og prisene er skyhøye også, se på Sverige f.eks. De som selger ADSL der selger det mye billigere og uten noen som helst sperre, og alt Telenor trenger å gjøre for at konkurentene skal bli dyrere er å sette opp prisen på kobberledningene! Og er det rettferdig? Her kommer linkene:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=28245&forum=25 = Norges mest besøkte side! Anti Telenor!

Telenor setter opp prisen på ADSL

Kjære Telenor (Poet til kamp mot Telenor)

Telenor stopper utbygging av ADSL

Telenor øker prisene

Telenor ADSL bra, men hva med kundebehandling? (Kundebehandlingen er elendig i tillegg!)

http://www.hardware.no/nyheter/april02/ads...llerskritt.html (Kilden)

og dette er bare en håndfull. og som du ser i linkene over (Som linker til forum på Hardware.no) så er det enormt med irriterte kunder, og jeg foreslår at dere gjør noe, for hvis ikke, blir det opprør i store deler av Norge!

Vennelig hilsen:

Morten Kiil Finsås

Denne mailen har blit sendt til blandt annet disse:

SV

FRP

Høyre

KRF

Venstre

Senterpartiet

Det Norske Arbeiderparti

BA

VG

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-01 17:36, TCK skrev:

Det nytter ikke å si hva vi skal gjøre på eit forum!! Dette må vi skrive ein på annen plass det er flere folk som kan se dette!!!

Du har helt rett, er det noen som vet om et annet forum der man når mange ADSL-brukere ?

Lenke til kommentar

Sier litt om hvilket parti som raskest til å svare, eller tok seg tid til å svare

Høyre

Det finnes kun 2 partier i norge man kan stemme på, (hvis man er fornuftig)

Høyre og Frp

Jeg bor på "landet" selv om det er nært storbyen og har flere alternativer på bredbånd

Det har de aller fleste, tro meg

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-01 23:49, Red Dog skrev:

Jeg har også sendt mail, og fått svar fra en av de og her er svaret med mailen:

Kjære Morten Kiil Finsås.

Jan Petersen har bedt meg takke for henvendelsen og svare på hans vegne.

For det første er det ikke korrekt at Telenor har monopol på telemarkedet. Som du selv er inne på, finnes det flere andre ADSL-leverandører. Dessuten er det verdt å merke seg at Telenor ikke lenger er en statsbedrift, men et børsnotert aksjeselskap. Derfor er det verken ønskelig eller mulig for politiske myndigheter å gå inn og styre Telenors prispolitikk. Vår oppgave er å legge til rette for mest mulig effektiv konkurranse i telemarkedet.

Med vennlig hilsen

Tom Erlend Skaug

Politisk rådgiver for partilederen

Høyres Hovedorganisasjon

tlf: + 47 22 82 91 12 mob: + 47 90 73 64 98

Red Dog, _forslag_ til reply:

[startreply]

Flott at du tok deg til å svare! [tok deg tid osv bla bla]

Som du nevnte er det flere ADSL levrandører i Norge, men alle de store leier nett av Telenor, og dersom Telenor hever prisene vil de sannsynlighvis gjøre dette på prisene til de andre levrandørene. Telenor er dermed i praksis i en tilnærmet monopolsituasjon der Telenor sine justeringer over tid vil føre til høyere pris.

Ettersom du sa ikke er mulig å styre Telenors prispolitikk, og godt er det vi lever tross alt i et fritt landt...

Som du sa : "Vår oppgave er å legge til rette for mest mulig effektiv konkurranse i telemarkedet."

I hvilken grad kan regjeringen i _større_ grad legge til rette for en konkurranse blant leverandørene i praksis og ikke bare i teorien?

Hvordan kan konkuransetilsynet brukes for å åpne for større komkurranse?

[Red Dog: Sleng med noe av viktikgheten av konkurransedyktige avtaler og netttilgang i Norge i forhold til andre land]

[/endreply]

Bra Red Dog.

mvh Jattajatta

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...