Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

filmsekvenser med ixus 330?

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg hadde tenkt å kjøpe ixus 330, men så så jeg at ixus v2 kunne filme lengre og da ble jeg litt usikker på hvilket kamera jeg skal kjøpe. Eller det stod i alle fall det på http://www.dpreview.com. Der stod det at man kunne filme 6/18/48 sek med v2 og 4/10/30 med 330.

Men på en eller annen pressemelding på canon.no - http://www.canon.no/produkter/pressem-prod...0IXUS%20330.doc - stod det at man kunne filme i 6/18/48 sek. med ixus 330 også. Jeg må ha klarhet i dette før jeg kjøper kamera - for filmfunksjonen er kjekk å ha.

Så er det noen som vet hvor lenge man kan filme med ixus 330?

Mvh.

HGL

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har også tenkt å kjøpe meg Ixus 330 og har lest alle omtaler som finnes. Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror at V2 og 330 kan filme akkurat like lenge. 4/10/30 tror jeg er minimum det du klarer å filme, mens du kan oppnå mer hvis det er lite bevegelse i det du filmer. Jeg ville kjøpt 330 da dette har 3x zoom mot V2 sin 2x zomm. Kjekt å ha :smile:

Lenke til kommentar

Stemmer helt riktig som du sier, Jørgen. Tidene oppgitt i de fleste tester av kameraet er minimum lengde. Som oftest går det lengre før minnet sier stopp.

Beste løsning etter min mening, er å velge 320x240 som oppløsning og håpe på det beste... max jeg har klart er 30 sekunder.

En annen ting; innendørs filming eller ellers dårlig lys, fungerer MEGET dårlig. Men utefilming blir veldig mye bedre.

Og Jørgen, før du kjøper IXUS 330... har du vært i en butikk og sammenlignet kameraene i størrelse? Hvis ikke vil jeg anbefale deg å gjøre det. Det er ikke store forskjellen, men IXUS V2 er definitivt den minste og mest lommevennlige.

Lenke til kommentar

Hei du!

Nei jeg har ikkje sammenliknet de to kameraene, men jeg har sett Ixus V og Ixus 300 og det er ikke store forskjellen. Den lille forskjellen betyr ikke så mye for meg, 3X zoom veier opp for den lille økningen i størrelse. Har allerede bestilt kameraet, regner med å ha det før 17 mai. Gleder meg som en liten drittunge :smile:

Lenke til kommentar

Nope. Det er det som er kjipt...

Man kan filme til internbufferet blir fullt, og så er det slutt.

Riktignok, noen av de nye Sony-kameraene (muligens også noen andre merker) har ikke denne begrensningen, der kan man bruke hele minnekortets kapasitet.

[ Denne Melding var redigert av: askt på 2002-05-04 16:26 ]

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte kameraet på mamoz.no for 5499. De skal få det inn på lager rundt den 6 mai sist jeg hørte. Hadde egentlig tenkt å kjøpe kameraet på Itbutikken, men jeg stoler ikke på dem når det kommer til returer og garanti.

Hvis du skulle være så uheldig å få et kamera som slutter å fungere etter en stund, så er det bare å levere det inn til Canon Norge, men hvis du får et kamera som er dødt ved ankomst så skal det sendes tilbake til butikken du kjøpte det i for erstatning. Jeg betaler heller 600 kr mer for å eliminere denne lille sjansen. Mamoz har ikke mange brukererfaringer postet om seg på hardware.no, men de skal være mye greiere å ha med å gjøre ved retur og garanti.

Håper ihvertfall å ha kameraet til 17 mai.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-05 00:38, JohnnyKnoxwille skrev:

Den video-funksjonen er jo nærmest verdiløs, kun for morro. 30 eller 48 sec er vel hipp som happ.

Ville heller ha kjøpt det kameraet som gav best bilder, og eventuelt et video-kamera til film.

Livet er morro, morro er livet.....

Pøh, den er ikke verdiløs, video m/lyd.

Video-funksjonen er jo kjekk (og gøy) å ha.

Lenke til kommentar

Kan Ixus-kameraene zoome og fokusere mens du filmer ?

Det kan ikke mitt Canon A40, så jeg må holde kameraet stille og håpe på at motivet ikke går lenger unna/nærmere. Jeg kan heller ikke starte å filme inne og så gå ut fordi kameraet kan heller ikke stille hvitbalansen under filming.

Lenke til kommentar

IXUS-kameraene oppførerer seg på samme måte som ditt A40. Fokusen låses med maks dybdeskarphet, hvitbalansen og blenderåpning blir målt, og også låst.

Som du sier, dette gjør det vanskelig å filme inne for så å gå ut og fortsette. Litt dumt, men filmklipp-funksjonene på digitalkameraer er nok mest for å ha det litt gøy.

Zooming er heller ikke mulig, fordi lyden av linsen som beveger seg ville bli tatt opp av mikrofonen.

[ Denne Melding var redigert av: askt på 2002-05-05 13:00 ]

Lenke til kommentar

Som et eksempel kan det nye Sony DSC-P71 ta opp ubgrenset med video (så mye som minnekortet tar, mao). Men dette er kun i 16fps, noe som ikke tillater spesielt mye bevegelse før det blir hakkete.

Som tidligere nevnt, videofunksjonen på digitalkameraer er mest for å ha det gøy, men hvis du er ute etter å ta opp mye video, vil definitivt et rent videokamera lønne seg.

Jeg vil heller anbefale deg å lete etter det kameraet med best stillbildekvalitet, enn det som har mest funksjoner innen videoopptak! :smile:

Lenke til kommentar

Hm. Absolutt ikke verst. Da er det jo faktisk mulig å bruke det til litt ordentlig video-opptak og redigering.

Får bare håpe at andre kameraprodusenter følger i samme spor som FujiFilm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...