Jan Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Har hørt snakk om at når man er 17,5 kan man ta lappen. Men med diverse forbud. Kun kjøre om dagen. Er dette bare tull ? Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 kan begynne å øve kjøre når man er 16 med mor og far, og kan jo begynne på kjøre skolen når man er 17, sikkert ta oppkjøringa før man blir 18 også, men sertifikatet får man nok ikke før man blir 18 uansett Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Tror du kan ta teorikurs glattkjøring etc ett halvt år før bursdagen din, men du får ikke lappen av den grunn Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Dette er bare tull, det ligger en sperre på navnet ditt hos Biltilsynet som oppheves på 18-årsdagen din. kan begynne å øve kjøre når man er 16 med mor og far, og kan jo begynne på kjøre skolen når man er 17, sikkert ta oppkjøringa før man blir 18 også, men sertifikatet får man nok ikke før man blir 18 uansett Man kan begynne å kjøre med foreldre etter trafikalt grunnkurs når man er 16 år. Man kan også begynne på kjøreskole når man er 16 år. Man kan ikke ta oppkjøringen før man fyller 18, se nevnte grunn over. Endret 16. august 2004 av tor_erik Lenke til kommentar
trulsk Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 traffkalt grunnkurs ELLER mopedførerbevis, for å være med presis. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Har hørt snakk om at når man er 17,5 kan man ta lappen.Men med diverse forbud. Kun kjøre om dagen. Er dette bare tull ? Det var forslag om dette, men har ikke vært noe mer snakk om dette. Min personlige mening er at ingen på 17,5 år burde ha seg ut i trafikken, jeg tror det vil føre til økt antall ulykker. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Nei, det er ikke tull.. Mener det var snakk om ett prøveprosjekt en eller annen plass i landet.. Der du bare hadde lovt til å kjøre mellom 7 og 23 eller no, og innen for ett visst område Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Min personlige mening er at ingen på 17,5 år burde ha seg ut i trafikken, jeg tror det vil føre til økt antall ulykker. Ikke så forferdelig mye forskjell på 17,5 og 18 da. Menmen. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Syns nesten det er lavt med 18 også jeg da, noe jeg har erfart etter min første sommer med lappen. Er nok mye jeg fortsatt kunne ha lært meg før jeg tok førerkortet... Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Syns nesten det er lavt med 18 også jeg da, noe jeg har erfart etter min første sommer med lappen. Er nok mye jeg fortsatt kunne ha lært meg før jeg tok førerkortet... Man er ikke ferdig utlært bare fordi man har fått lappen. Det er det så mange dessverre tror. Påfallende mange av dem havner i grøfta på landeveien. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Jupp, det er jeg enig i. Vet utmerket godt selv at jeg ikke er utlært, men det fins venner av meg som drar strikket enda lengre ved å finne strekninger uten politi hvor de kan kappkjøre, så den verste er jeg nok ikke. Endret 13. september 2004 av |FSK| Lenke til kommentar
whom Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Man kan begynne å kjøre med foreldre etter trafikalt grunnkurs når man er 16 år. Har hørt rykter om at hvis man tar moped lappen, så slipper man dette kurset for å øvelsekjøre bil... Men det kurset er vel kanskje det samme som moped-teori kurset man må ta... ? Lenke til kommentar
eught Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) traffkalt grunnkurs ELLER mopedførerbevis, for å være med presis. Delvis riktig. De som har mopedlappen kan øvelseskjøre, men må ta deler av det trafikale grunnkurset før de får ta oppkjøring. Og til trådstarter: Etter det jeg vet kan man ta alt utenom oppkjøringen før man blir 18. Endret 13. september 2004 av eught Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Jupp, det er jeg enig i. Vet utmerket godt selv at jeg ikke er utlært, men det fins venner av meg som drar strikket enda lengre ved å finne strekninger uten politi hvor de kan kappkjøre, så den verste er jeg nok ikke. Kappkjøring er så totalt unødvendig! Blir så sint på folk som gjør dette. Jeg driter i at de setter seg selv i fare, men de setter jo pokker meg andre i fare også! Ja til inndragelse av førerkort på stedet ved uvettig kjøring! Lenke til kommentar
Jan Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Kappkjøring er like heftig som to kasser appelsiner. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Syns nesten det er lavt med 18 også jeg da, noe jeg har erfart etter min første sommer med lappen. Er nok mye jeg fortsatt kunne ha lært meg før jeg tok førerkortet... Man er ikke ferdig utlært bare fordi man har fått lappen. Det er det så mange dessverre tror. Påfallende mange av dem havner i grøfta på landeveien. imo så betyr bare lappen at man kan fortsette "øvelseskjøringen" på egenhånd. Er først da den virkelige treningen begynner. latterlig med de med sertifikater som fremdeles er varme etter lamineringen, som tror de kan kjøre bil som Petter Solberg. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Når man er utlært, er man utbrent... enkelt og greit. Den dagen du tror du er kongen på veien, bør du sette fra deg bilen, hive nøklene og tenke over ting på nytt... Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) mener og huske at man kan begynne og øvekjøre med vogntog også når man er 16 men man får ikke lappen før man er 20. Kom etter en EU regel for noen år siden. Endret 15. september 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Etter min mening burde de heve grensen fra 18 år opp til 20 år! Alt for mange dumme bilførere i den alderen. Kjører som svin og tenker ikke på at de kan kjøre ihjel folk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå