Gå til innhold

Plassering av radiator og vifter i kabinett

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg Asetek Waterchill med dual radiator. Har funnet ut at jeg enten kan ha radiatoren bak i kabinettet eller i toppen.

Men da lurer jeg på:

Vil jeg få liten kjøleeffekt om jeg plasserer radiatoren slik at viftene bruker lufta inne i kabinettet og blåser ut? Eller bør viftene dra luft utenifra kabinettet?

Om viftene drar luft utenifra, hvordan skal jeg da få plassert et støvfilter?

Er det best å plassere radiatoren bak i kabinettet eller i toppen?

Takker for svar, er helt ny på vannkjøling.. :dontgetit::dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags kabinett har du som har plass til en dual radiator bake? Uansett, det beste er selvsagt å ha en luftekanal som blåser luft gjennom radiatoren og ut av kabinettet et annet sted, men dette krever god plass og ekstra modding. støvfilter plasserer du før både radiator og vifter i "vindretningen". Om det er best å plassere bak eller oppe går nok omtrent for det samme. Når det gjelder hva som er best av å blåse inn eller ut, kan du prøve deg frem. Husk at det kan være en fordel å plassere viftene slik at de suger luft gjennom radiatoren, da aksialvifter er kraftigst på sugesiden.

Lenke til kommentar

Dual raddiser som Black Ice Xtreme II støtter jo 4 120mm vifter.. 2 på hver side..

disse kan fjerne sykt mange watt varme ~~

Oppe i kabbiset ligger raddis, over den ligger 2stk 120mm vifter som er festet i toppen av kabbiset og suger inn luft, ned gjennom raddis og inn i kabinettet.. som har 2 andre vifter (80mm på _lav_ hastiget) som kjøler harddisker og en 92MM vifte som er oppe bak i kabbiset og suger ut varm luft.

(har også en 80mm i døra som suger ut varm luft som har blitt blåst ned av 120mm'erne..

Tenker stadig på hvordan jeg "burde" ha det.

Lenke til kommentar

Nå har jeg riktignok et digert kabinett.

Har flytta harddiskene opp i ledige 5,25-plasser.

Diskettstasjon er orginalt plassert øverst (finnes adapter til dette også).

Uansett.

Radiatoren er plassert i fronten med viftene på innersiden (sug).

Saga hull i metallet bak frontplata.

Da er det ikke så veldig nøye hvordan det ser ut.

Borra festehull og skrudde fast radiatoren med vanlige "kabinettskruer".

Har testa litt forskjellig og det virker som om denne løsningen gir best kjøling og best trekk i kassa.

Lenke til kommentar

Har du dragon kabbis? eller høres det bare sånn ut...

Om du har..

Antar du tok bort "plasten" som er på fremsiden, nedre del. ettersom du har borret osv. Det ba ikke på noen problemer eller?

Har ikke nådd å sjekka noe særlig på kabbis...

Men er et must å ta det av når jeg skal få delene lakka.

Lenke til kommentar
Har du dragon kabbis? eller høres det bare sånn ut...

Om du har..

Antar du tok bort "plasten" som er på fremsiden, nedre del. ettersom du har borret osv.  Det ba ikke på noen problemer eller?

Har ikke nådd å sjekka noe særlig på kabbis...

Men er et must å ta det av når jeg skal få delene lakka.

Ikke noe Chieftec her nei.

Har fremdeles et InWin Q500 jeg kjøpte for mange år siden.

Er vel samme prinsippet med å hekte av fronten.

Uansett greit å legge dører, topplokk, front og andre løse deler på trygg avstand når man skal til å kutte.

Og skal du lakke er det en fordel å legge delene vannrett så du ikke får "gardiner".

Om jeg skal bytte kabinett tror jeg det blir YeongYang ServerCube eller en av serverkassene fra Chenbro. Men billige er de ikke.

Edit:

Bilde av "halve" maskina. Forslag til hvordan det kan gjøres.

Endret av Bach
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...