LaStrada Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Hei! Har nettopp installert Knoppix på laptopen min pga at pcen ikke klarer å starte OS fra disken.. Det er en feil på hovedkortet, så det hjelper ikke å bytte disk. Så problemet mitt er da å få i gang mitt 3com trådløse kort (3crshpw196). Noen som vet om hvordan man kan få i gang dette trådløse kortet? Hadde vært kjekt å få i gang den laptopen, for da kan jeg bruke den på skolen på det trådløse nettverket, og bruke den til mp3. Laptop: -Dell inspiron 3500 (400mhz celeron - 256mB ram - 40gB Samsung disk) Takker for svar Edit: Glemte å skrive at jeg fant denne siden, men skjønte ikke så mye Endret 16. august 2004 av LaStrada Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Noen som vet? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Linken i den første posten virker for øyeblikket ikke, men kortet ditt skal være Atmel-basert. Trenger du hjelp til installeringen, så vil det være lurest å stille spørsmålet under Programvare - Linux. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Takker, har bedt om å få flytta den nå.. Skal se å få lest gjennom det i morra Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Flytting til linux skal bli. Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 (endret) modprobe atmel_cs hvis det er et pcmcia-kort, ellers moprober du vnetusb. forsåvidt hvis det er et pcmcia-kort må du probe modulen for pcmcia-bidgen din. prøv å kjør dette: cd /lib/modules/`uname -r`/pcmcia og ta en titt på driverne. prøv å probe alle sammen (men ta vekk .ko-endelsen på filnavnene.) så kjører du programmet "cardmgr" i konsoll . PS. det er bakoverquotes, altså ``````````og IKKKKE "" eller ''' Endret 20. august 2004 av iCrap Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå