Gå til innhold

Dual DVI problem

ivc

Anbefalte innlegg

v9520vs_m.jpg

Specs

Har hatt Asus V9520 FX 5200 Video Suite (Dual DVI) kort siden mars sammen med en Samsung 173T LCD skjerm, forrige uke fikk jeg skaffet en skjerm av samme modell og koblet den til den andre DVI kontakten.

Problemet er at den vil ikke starte/vise bilde når skjerm #2 er koblet til med DVI, bytter jeg til D-SUB (VGA) kabel med dvi-til-vga adapter starter den opp som den skal og alle dual screen funksjonene fungerer utmerket i optimal oppløsning. Med DVI dukker den opp i Display Properties som "Digital Monitor 2" men når jeg aktiverer den vises det ikke noe bilde på skjerm #2.

Siden jeg kjøpte skjermkortet spesielt for dual lcd screen oppsett som kjører på dvi så er det ikke godt nok å kjøre den ene på DVI og den andre på D-SUB.

Har prøvd;

-Asus display driver 61.21

-Nvidia display driver 61.77

-Kjøre skjerm #2 på dvi port 1 og skjerm #1 på dvi port 2, og omvendt (ikke noe galt med dvi kablene, alltid en som starter)

-Satt i skjermkortet i en annen maskin med reformatert Windows og de nyeste driverene

-Starte med D-SUB og bytte til DVI ved Windows login

-Skru av hardware acceleration

-Sette opp agp apture size

-Sette opp alle mulige variasjoner av dual screen spanning, cloning, etc i Nvidia kontroll panel

-Sette ned oppløsningne til 800x600 på begge skjermene for å komme innenfor "Max. Resolution 2048 X 1536 X 75Hz"

-Søke etter andre med samme problem på bl.a google

Leder meg til å tro at;

-V9520 verken støtter 2560x1024 (span), 2 x 1280x1024 (clone), eller 2 x 17" LCD skjermer med DVI pga hardware begrensning (falsk markedsføring)

-Dual Link DVI kabler vil kanskje hjelpe

Hva kan årsaken til problem være?

edit: skrev om litt av teksten..

-ivc

Endret av ivc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm..

Det er slik at når du bruker kun en DVI utgang av gangen så virker altså disse. Begge skjermene virker også på dvi alene...

Feilen ligger ikke i selve kabelen. Da du sikkert har prøvd å bytte dvi kabeler mellom de to skjermene. Dual dvi kabel vil ikke hjelpe.

ANer ikke hva problemet er her, men kanskje du bør prøve deg frem med omega drivere for å se om ting løsner:

www.omegacorner.com

Si om det løser problem, hvis ikke skal jeg vri huet enda mer

Lenke til kommentar

ja, har prøvd begge alene men da får jeg bare bilde på dvi1, dvi2 sender verken signal når den er alene eller når begge er på.

for meg virker det som det er noe galt med dvi2 porten, men siden dvi-til-vga konverteren fungerer må det være noe med hvordan signalet behandles internt på kortet..

forresten, med dvi på to porter vises det bilde på skjerm #2 under bios oppstarten? den gjør hvertfall det med dvi-til-vga adapteren.

-ivc

Endret av ivc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...