3atcos Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Hei Jeg er helt ny her. Har seriøse planer om å kjøpe digitalt speilreflekskamera. Skal en tur til USA i høst og etter hva jeg skjønner er prisene der meget gunstige. Har sett på EOS 300D (Digital Rebel i USA) pga pris, og havner på ca kr. 5700,- inkl EF-S 18-55mm objektiv. Så til spørsmålet: er det noen store ulemper ved å kjøpe det der (altså i USA)? Er det noe jeg må passe på? Går ut fra at Canon har garanti som dekker hele verden slik at ved eventuelle feil kan det leveres til Canon Norge. Takk for alle svar og tips! Asbjørn Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Skal du til New York City MÅ du innom B&H (link). Det er en _STOR_ foto-sjappe med samlebånd overalt i butikken. Stort sett bare jøder som jobber der. Ganske artig opplevelse. De har alt du kan tenke deg av foto/video-utstyr og er ganske rimelige også. De fleste kjente merker har også internasjonal garanti, så det er ikke noe problem. 420 9th Avenue, NY Lenke til kommentar
3atcos Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Hei Blackbox Tusen takk for tips. Ja det er New York...sjekker linken nå! -Asbjørn Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 pass på en ting da: de er gode selgere(!) og presser på deg alt ekstrautstyr som finnes til det kameraet du måtte ønske. Lenke til kommentar
vickers Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Jeg kjøper mye kamera i Singapore. Er der nå faktisk. Her får du 1 års Singapore garanti, eller 6mnd World Wide garanti. Du får ikke samme som i Norge, det får du nok heller ikke i USA. Dette gjelder Canon andre merker har andre måter å gjøre det på. Hvordan dette fungerer i praksis vet jeg ikke, mine Canon produkter har fungert feilfritt. Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 De fleste kamera-produsenter tilbyr vel utvidet internasjonal garanti for en liten ekstra sum. I så fall gjør Sony dette. en kode du må aktivere på nettet. Lenke til kommentar
3atcos Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Hei dere. Tusen takk for raske og informative svar. Mvh Asbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå