N_R Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Kjøpte meg en XP-M, men den ville jo mitt VIA-KT400A baserte MSI KM4M-l hk ikke vite noe av. På 333 booter den med en 6x multiplier (1 GHz - hurra!!!) , på 400 er det no go. Volt kan ikke stilles hverken fra bios eller jumpere. Så da lurer jeg på om folket hadde noe forslag til hk? Må være m-atx, og helst uten bråkete north-bridge vifte........... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 M-ATX = Midi eller Micro? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Er vel Micro... Midi? Aldri hørt om.. Lenke til kommentar
N_R Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 jupp, micro-atx ja.... Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Er vel Micro... Midi? Aldri hørt om.. Midi: Hakket under big-tower Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) XP-M 2400+ kjører originalt på 266Mhz (FSB 133). Har du testet det? Den skal da kjøre med 13,5 X 133 = 1800 Mhz Du har en Mobile prosessor som i utgangspunktet var beregnet på bærbare datamaskiner, og disse blir ikke automatisk gjenkjent av BIOS, slik "vanlige" prosessorer blir. Derfor trenger du et hovedkort som har mulighet for manuelle instillinger av FSB og Multiplier. Problemet med M-atx hovedkort er at de ikke er beregnet på "overklokkere" derfor er det ofte sparsomt med slike instillingsmuligheter i Bios. Her er de M-atx kortene jeg kjenner til: Asus A7N8X-VM - Ingen justeringsmuligheter Albatron KM18G Pro - Kun FSB MSI K7N2GM2 - Kun FSB Epox EP8RGM3I - Kun FSB Epox EP8RGMI - både FSB og Multiplier Sistnente egner seg best for å utnytte potensialet i prosessoren din. NB! Har kun valgt nForce2 baserte kort, for det er det eneste fornuftige å kjøpe hvis du skal bytte. Endret 16. august 2004 av 356speedster Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Er vel Micro... Midi? Aldri hørt om.. Midi: Hakket under big-tower Nå var det ikke kabinettstørrelse, men formfaktor det var snakk om... Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Er vel Micro... Midi? Aldri hørt om.. Midi: Hakket under big-tower Nå var det ikke kabinettstørrelse, men formfaktor det var snakk om... Øye-leif gitt Lenke til kommentar
N_R Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 hmmm..... jeg er foooked altså.... kan sette FSB'en på det jeg har, men tror ikke jeg får nok volt..... så jeg trenger både multiplier, volt og fsb..... Men, hvis jeg spanderer på meg ei ny kasse, hva kan jeg bruke da? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Ny kasse = ATX formfaktor? Isåfall burde du kjøpe enten Abit NF7-S eller DFI NFII Ultra Infinity. Sistnevnte krever en del kunnskap til å få det til å fungere skikkelig. (Bios-modding, lodding osv). Men de er gode overklokkere begge to. Er vel de beste til socket A. Lenke til kommentar
N_R Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 ...dette for eksempel??? http://www.norek.no/k/ki.asp?sku=301881&s=sc Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Spar litt penger og kjøp Abit NF7-S 2.0. Du trenger vel ikke GB nettverk? Lenke til kommentar
N_R Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 "#¤¤¤!!!!!!!!!!!! NF7 funker jo ikke!!!! Går ikke ann å stille multiplier, så jeg er stuck med en jævla 1200 MHZ sak..... ikke får jeg sendt tilbake hk eller cpu heller..... argh!! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Daså. Rart at alle andre klarer det. Kanskje du skal RTFM! Og deretter bruke "advanced setting" eller "user customized" eller hva det heter for noe. Lenke til kommentar
N_R Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 ...har funnet feilen, i manualen står det to bilder. Ett for NF7/NF7-S/NF7-M, og ett bilde for S2/S2G. Ut fra disse bildene og manualen står det at "ikke S2" kan endre multiplier, mens S2 tydeligvis IKKE kan det. Hovedkortet får jeg dessverre ikke returnert (argh) må jeg kjøpe et nytt eller kan jeg flashe bios, eller på annen måte få fikset multiplier??? Kjøpe enda et nytt kort vet jeg ikke om jeg tør....... Lenke til kommentar
gammalosten Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Er også på jakt etter kombinasjonen mobile Athlon XP og et micro-atx-kort (ikke for overklokking, men for å ha en stillegående system). Dessverre fant jeg denne linken om EPoX EP-8RGMi. Tror dere dette betyr noe skal det være mulig å få dette hovedkortet til å kjøre en XP-M? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå