Gå til innhold

Skumleste spill EVER?!

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981287349

Husker da jeg var 12-13 år, satt å spilte Max Payne på PS2`en da jeg kom inn i rommet der kona lå på senga.

Så måtte jeg følge blodstien med alle barneskrikene, huff.

Ekstra opplevelse når du sitter alene i ett mørk rom, å på en 32" skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husker da jeg var 12-13 år, satt å spilte Max Payne på PS2`en da jeg kom inn i rommet der kona lå på senga.

Så måtte jeg følge blodstien med alle barneskrikene, huff.

Ekstra opplevelse når du sitter alene i ett mørk rom, å på en 32" skjerm.

12-13 ja. Akkurat det der gjorde fetteren min og jeg på PC når vi var 8...

Lenke til kommentar
Dere var to. Er ikke like skummelt da. ;)

Nei, skumleste spillopplevelsen min var vel da jeg og broren min kjørte Far Cry på hjemmekinoanlegg, og dere vet når monstrene begynner å hoppe fram..

Half-Life var heller ikke like gøy første gangen..8 da også ;)

Lenke til kommentar

Fear. eneren trur eg det var.

Spurta mot en stige da det plutselig dukket opp ei jente. Da hoppa eg i stolen. Det morsomme er at eg kjappet meg ned stigen for å komme meg vekk fra jenta, og da eg var komt ned og snudde meg stod det jaggu meg ein zombie der, og da skvatt eg enda meir.

Så fear står på mi liste, dog det er veldig få skummle øyeblikk, men dei som er, er ganske skummle.

Lenke til kommentar

Må si folk er ganske tøffe, klarte ikke spille igjennom Doom 3, ikke AVP som marine, ikke Resident Evil-spillene, Silent Hill gikk ikke, F.E.A.R. jenta kan jeg ikke tenke på engang, og jeg er redd for at dissa dumme fugla hakker meg i hue i morrowind. hehe

Det var ihvertfall slik da spillene var nye.

Har ofret meg litt nå å lagt inn Doom for å teste igjen.

Er alt for pinglet, setter meg så inn i spill også, og deretter skremmer opp meg selv.

Slik er det aldri i filmer men.

Lenke til kommentar

Her er et par av mine skumleste spillopplevelser. Jeg begynte å spille spill på datamaskiner tidlige på 80-tallet og selv med 4 farger på skjermen, mono blippblipp lyd og en latterlig enkel gameplay var det noe som satte sine spor.

Det første jeg husker veldig godt er Wumpus Hunter som jeg spilte på Dragon 32 maskinen. Utrolig simpelt labyrint spill med forskjellige dører man kunne åpne. Bak hver dør var det enten ingenting, en bombe som eksploderte (game over), en wumpus (monster du hadde 2 sekunder på å skyte før det tok rotta på deg) , en skatt eller ingenting. Jeg var riktignok bare 5-6 år der jeg satt med Dragon 32'en men jeg husker fortsatt hvor redd jeg var hver gang jeg åpnet en ny dør.

Castle of Terror part 1 & 2 på Commodore 64. Dette var et adventure spill med en skummel story og tilsvarende ekkel musikk. Bildene var også ganske creepy. Grøsser fortsatt ved tanken på å brenne inne i en gammel mølle etter å ha dødd så mange ganger på den måten i dette spillet. Tvilsomt at noen av dagens 12 åringer lar seg skremme av dette spillet men den gangen var det helt forferdelig.. men jeg klarte ikke ligge unna.

Til slutt vil jeg nevne det første Alone in the Dark på PC. Starten oppe på loftet der man har noen få sekunder på å skyve et skap foran vinduet og en kiste over loftsluka for å hindre monstrene i å komme inn på loftet og deretter ble det bare verre. Det skal nevnes at å ha et stereoanlegg koblet til pc'en gjorde sitt til å heve stemningen betraktelig.

Endret av talisar
Lenke til kommentar
Silent Hill Serien Garantert Men Mest De Til Ps2 Ps1 Skremmer Meg Likksom ikke Pga.Litt

for Dårlig Graffik.

Jeg synes grafikken gjør at det virker litt mer skittent. Altså skittent i at alt ser litt ekstra forstyrrende og ekkelt ut. Men en remake hadde vært kjempedigg.

Endret av Patney
Lenke til kommentar

Project Zero 2: Crimson butterfly. Helt klart. Skremte livet av meg. t.o.m på dagtid.

Her er man en ubevæpnet lite jenta som bare har et magisk kamera for å skjerme seg fra de skumleste gjenferdene ever.

Det er seriøst helt for jævlig.

i silent hill er man voksen og man har noe å slå/skyte med, det gir en liten ekstra trygghetsfølelse.

men når man ikke har nnoen våpen blir det ekstra skummelt.. grøss!

Endret av Neptjune
Lenke til kommentar
Av gode skrekk spill må jeg trekke frem 2 stk som virkelig har satt en støkk i meg:

Penumbra

Call of Cthulu

Sist nevnte er også det beste spillet jeg har spilt som er basert på en bok.

Hvilket Call of Cthulhu? Mener du Dark Corners of the Earth?

I så fall ja, veldig tung stemning særlig på begynnelsen. Like tung som i bøkene :)

Penumbra er også i samme ånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...