Gå til innhold

Skumleste spill EVER?!

Anbefalte innlegg

Ravenholm var så guffelig at jeg slutta å prøve å komme meg videre de neste 3 ukene. Fikk vel passert det etter hvert.. Stalker er et unervurdert spill.. de mutantene skremmer vettet av deg når du er usynelig og plutselig kommer de med de svære kjeftene sine og prøver å suge hodet ditt i et gap. o.O FEAR er meget bra. Undying var jeg så liten at det kan tvert imot vært bra for meg at jeg spilte det i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Saksemorderen ! ! spill på Ps1 :)

husker så godt når vi var små haha, gjemte oss nærmest bak sofan :p

(tror det heter Clock tower)

Heaheah ja fy faaaen jeg og noen kompiser spilte det for lenge siden på PS1. Skvatt som faen hele tiden, drit skummelt spill! Var fett når man var i Norge osv:D Det er så sinnsykt ekkelt når han morderen sitter i gyngestolen å ser på cartoon på tv, og plutselig snur han seg mot oss også kommer det sånn musikk.

Lenke til kommentar

Skumleste spill jeg kommer på i farta nå, er:

Silent Hill 3. Dette spillet står igjen som det skumleste spillet jeg har spilt. Har ikke turt å runde det igjen, siden jeg runda det våren 2003.

Ellers syntes jeg også Silent Hill 1 var veldig skummelt (husker demoen som fulgte med MGS til PS1 var skikkelig creepy). Dog ikke fullt så skummelt som SH3. Sikkert pga at jeg runda det 1'ern etter 3'ern. Dessverre virket SH1 veldig "gammeldags" når jeg runda det i 2004. Grafikken og lydeffektene var ikke helt det store.

Er også verdt å nevne Project Zero-spilla (også kalt Fatal Frame). Synes spesielt 2'ern var creepy. Eternal Darkness var også creepy. Spesielt når karakteren du spilte var i ferd med å bli gal. Skal ikke spoile noe her, men det var rett og slett genialt. Knallspill som jeg må dra fram igjen nå snart.

Sist, men ikke minst: Quackshot (Donald-spillet) til Mega Drive! Jeg syntes alltid det spillet var så utrolig skummelt som liten. Spesielt Transylvania-banen og disse hersens spøkelsene som dukket opp og fulgte etter deg, var utrolig skumle. Ga meg mareritt og greier. Huff.

Lenke til kommentar
Ellers syntes jeg også Silent Hill 1 var veldig skummelt (husker demoen som fulgte med MGS til PS1 var skikkelig creepy). Dog ikke fullt så skummelt som SH3. Sikkert pga at jeg runda det 1'ern etter 3'ern. Dessverre virket SH1 veldig "gammeldags" når jeg runda det i 2004. Grafikken og lydeffektene var ikke helt det store.

Men soundtracket til eneren er mye villere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Uten tvil SH1!

Jeg husker godt nyttårsaften for mange herrens år siden. Jeg og ei venninne av meg satt og spilte SH1-demoen som fulgte med MGS.

Vi var pissredde begge to, og det hele toppet seg i et bestemt rom inne på skolen. "The locker room"

Når du er der første gangen er det mørkt og ganske jævlig. Det er oppbevaringsskap på begge siden pluss en slags "midtrabatt" med skap i midten også. Typisk garderobeoppsett.

Vel. Du er der første gangen, og bakerst i rommet vekk fra døren er det et lite skap. Skapdøren beveger seg litt, som om noe vil ut. Jeg husker ikke om den var låst og du måtte ha nøkkel eller ei, men når du åpner den så spretter det en katt ut og løper avgårde.

Fy faen så vi skvatt! Helvete!

Men så kommer til tilbake til det rommet senere i spillet, og den samme skapdøren rister som om noe vil ut.

Nå var vi forberedt på at noe skulle hoppe ut.

"Nei...Tomt!"

Ingenting.

Men når man går mot døren for å forlate rommet så faller det faen meg et lik ut av et annet skap rett foran deg uten forvarsel. Og kameravinklene i dette rommet er så jævlig dyktig plassert.

Fy faen så vi hyla og skreik.

Trodde jeg skulle drite på meg.

SH1 :love:

Pianogåten med de fuglene er elsk!

Edit: Her fant jeg to videoer som viser hva jeg mener:

http://www.youtube.com/watch?v=7KdOnnaypxc

Hmmm... Var ikke like skummelt når det var tatt ut av kontekst, men du må vite det der satte dype spor i et sart barnesinn :!:

Endret av GETINTHEVAN
Lenke til kommentar
Digger Skrekk/Action spill. Kan noen anbefale meg noen? Helst noe Ala Fear, HL, Doom, Condemned. Helst ikke for stort. Helst et som ikke forventer så mye av Skjermkortet.

Clive Barker's Undying (sørgelig glemt og undervurdert spill), Penumbra Overture og Call of Cthulhu-spillet som kom til PC for et par år siden.

Lenke til kommentar

Ravenholm for første gang. Satt og så sammen med bruttern. Fy faen for en stemning det var. Jeg var ikke gammel, 11 år kanskje, men jeg husker at jeg holdt på å pissa i buksa.

Synes også at hele Highway 17 hadde en guffen, og forlatt stemning, spesielt i di små husene langs veien.

Creepy.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Penumbra overture, resident evil 3 og fear topper nok lista her.

Penumbra overture har den veldig uhyggelig stemmingen av at du er helt alene men så dunker noen slags ting her og der.. Prøv demo'en men syns den er litt alt for kort.

Resident evil 3 er vel sikkert classic, husker jeg var ganske så liten når jeg spilte den og vær gang nemesis begynner å dukke opp så fristet det å slå av spillet ^^

Fear er vel i grunn pika bo men noen ganger er det litt skummelt, spesielt i exspansion packet der du møter de usynlige (ligende) skapingene for første gang, glad jeg hadde minigun akkurat der og da.

Stalker kan vel også nevnes, første gangen du spiller og det er natt, virkelig bra stemming når du hører lyder fra monstre du ikke kan se så veldig mye pågrunn av natten er ganske så mørk. + den første underground lab'en du skal oppi er veldig "spooky" da du ikke har peiling hva som er oppi der.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Foreløpig sitter jeg å kvekker til i stolen med Doom 3 ja.. spesielt jævlig om natta når det er bekmørkt i rommet (og ute) å du sitte me headphones på... holdt på å drite på meg ett par ganger når lyset går å det kommer ett lysglimt å en stygg faen står rett ovenfor deg å sikler! :cry:

Fant Alien vs. Predator 1 (gold edition) på amazon til 61kr, tenkte å bestille det ja!

Alt snakket om det har gjort meg meget sugen på det :yes:

System Shock 2 er det en fyr som selger via amazon til £45 (!!) er ikke det mye for et brukt spill?!

Finner det ikke noen annen plass.... men ser at Free Record Shop selger System Shock 1 til 29,- har ikke fått me meg at noen har nevnt dette... er det noe bra?

Fant også Undying på amazon til 60kr! *bestille*

System shock 2 er freeware nå.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...