Gå til innhold

Skumleste spill EVER?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med "It came from the desert" da? C64

Edit: Skriveleif

Var det det spillet med de kjempestore maurene i ørken i Australia eller noe sånt? Dersom det var det, så ja, spooky greier det også, men med fare for å gjenta meg selv... Friday 13th. til C64 er fremdeles konge på haugen!

Lenke til kommentar

Har lett for å syns dataspill er skumle, men så har eg jo ikkje herda meg på så mange heller. :whistle: Har starta å spele hl1 hos ein kompis og det var litt skummelt. Doom 3 ser skummelt ut i alle fall. Skru opp lyden og gå inn på heimesida... :p

Og kvepping er eit kjent tilfelle, berre prøv å spele Rainbow six 3 på eit lan og så mp Prison. Snik deg rundt og du vil garantert skyte minst ein av teammeitane dine. ;)

Endret av MK_Blackbird
Lenke til kommentar

Jeg holder en knapp på hele Resident Evil serien. Det var de første skumle spillene jeg hadde vært borti, og blir fremdeles litt skremt, mest på grunn av den stemning og atmosfæren jeg føler da jeg alene sitter paranoid i mørket og er bare redd. Ellers kommer Silent Hill hakk i hæl, det er også veldig atmosfærisk. Doom 3 gir meg ingen "feeling", og atmosfæren uteblir også føler jeg. Men det er forskjell på måten RE og SH er skumle på i forhold til Doom 3. Sistnevnte spiller på lys, eller snarere mangelen på det :), og ting som plutselig skjer. Selvsagt forekommer det også i RE og SH, men der er det mer rolig og rett og slett stemning. Gleder meg til å spille resten av Doom 3!

Lenke til kommentar
Hva med "It came from the desert" da? C64

Edit: Skriveleif

Var det det spillet med de kjempestore maurene i ørken i Australia eller noe sånt? Dersom det var det, så ja, spooky greier det også, men med fare for å gjenta meg selv... Friday 13th. til C64 er fremdeles konge på haugen!

Friday the 13th, det var RÅ-KNALL! Det var så gøy å løpe rundt for å prøve å finne Jason, og så kom den artige musikken når han hadde drept et nytt offer!

Som sagt, kjempe underholdning, men det var jo ikke særlig skummelt da!

Lenke til kommentar
System Shock 2.

Ingen over, ingen ved siden.

-KJ

Thief 3. Definitivt. Mye,mye skumlere enn Doom 3 :yes: Atmosfæren på den banen jeg snakker om er også typisk for Looking Glass (Eidos hyrte inn tidligere arbeidere fra LG). Da kan det ikke slå feil!

Det som skiller grøsseraspektene i System Shock 2 og Thief-spillene fra resten (og da spesielt Doom 3), er at Looking Glass var så kompetente at de ikke trengte å pakke spillet inn i en kraftig 3d-motor for å formidle atmosfæren. Og ja, spillene har atmosfære - ikke mange 1 sekunds pulshopp (BØ!), men steder hvor man kjenner nakkehårene reise seg.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
men doom 3 bruker litt sånn BØ teknikk for å skremme spilleren. Det beste er jo en skikkelig dyster stemmning, noe utviklerne av doom 3 har fått ganske bra til.

Synes ikke stemningen i Doom 3 er så veldig dyster... Iallfall har id Software gått for "dyrt og dårlig"-metoden: Lag en jævlig god grafikkmotor og gi beng i resten.

F.eks når man møter det første monsteret (ikke zombie) så klarte de for faen ikke å holde seg unna a cut-scene. Det ødela hele poenget, og det var slett ikke skummelt. Det samme gjelder den første "sværingen" man møter (bøyer rekkverket og hopper ned, banker litt på døren og hopper igjennom vinduet). Da fikk jeg mer assosiasjoner til Serious Sam enn et horror-spill :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...