Stig Jøran Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Hei! Her er mitt problem. Jeg vil at teksten som står i tekstboksen som er i form 2 skal over til tekstboksen som er i form1. Når knappen i form2 trykkes. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Hva er sammenhengen mellom form1 og form2? Åpner du form2 ved å klikke på knappen i form1? Dersom det er slik kan det lett løses ved å sette property Modifiers, på tekstboksen i form2 (i designmodus) til Public, og property DialogResult, på knappen i form2 (i designmodus) til OK. Deretter kan du kjøre denne koden i onclick-eventet til knappen i form1: Form2 form2 = new Form2(); if (form2.ShowDialog() == DialogResult.OK) { textboksIForm1.Text = form2.textboksIForm2.Text; } Øyvind Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Hva er sammenhengen mellom form1 og form2? Åpner du form2 ved å klikke på knappen i form1? Dersom det er slik kan det lett løses ved å sette property Modifiers, på tekstboksen i form2 (i designmodus) til Public, og property DialogResult, på knappen i form2 (i designmodus) til OK. Deretter kan du kjøre denne koden i onclick-eventet til knappen i form1: Form2 form2 = new Form2(); if (form2.ShowDialog() == DialogResult.OK) { textboksIForm1.Text = form2.textboksIForm2.Text; } Øyvind Slik er det: I form1 er det en knapp jeg trykker på den og form2 kommer opp, i form2 er det også en knapp, når jeg trykker på knappen i form2 skal teksten som står i form2 sin tekstboks havne i form1 sin tekst boks. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Du må vel ha form1 med public access og dra en form1.TextBox1.Text = "shit"; e.l. Lenke til kommentar
SVG__Matrix Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Hei, løsningen er veldig enkel... Hele poenget er å bruke CType til å forklare at du snakker om Form1 og ikke hvilken som helst form. Dim f As Form1 = CType(Me.MdiParent, Form1) f.Label1.Text = "Hei hei, dette er skrevet fra form2" Dette skriver du eksempel inne i knappen på form2 Evt. bytter ut teksten min med TextBox1.Text eller noe sånn. OK? mvh Arild Endret 18. august 2004 av SVG__Matrix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå