Rubex Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Hei Fikk førerkortet klasse B for en stund siden, og siden jeg fikk kortet i posten, så er det noe jeg har lurt på. Bakpå førerkortet så er det en liste over de forskjellige kjøreklassene med bilde nedover. Da jeg kommer ned til bokstaven M som jeg vil anta er moped utfra bildet, så står tallet 147 helt til høyre på den linjen. Hva betyr det? Håper ikke det var for vanskelig forklart Lenke til kommentar
skinner Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Klasse M 147 - Tre- og firehjuls moped Alderskrav: 16 år. Dersom tre- eller firehjulsmopedens egenvekt er over 150 kg (minus batterienes vekt ved eldrift) må fører være fylt 18 år. Kilde: http://www.vegvesen.no/1046077049605/vegve...9341129382.html Håper det var en grei forklaring? Lenke til kommentar
_hauken_ Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Klasse M 147 - Tre- og firehjuls mopedAlderskrav: 16 år. Dersom tre- eller firehjulsmopedens egenvekt er over 150 kg (minus batterienes vekt ved eldrift) må fører være fylt 18 år. På nyare førarkort klasse B står det 147 utanom rubrikken for klasse M (moped). Eg går ut frå at dette tyder at ein har lov til å køyre både vanleg moped, og tre- eller firehjuls moped? Er det nokon som kan stadfeste dette? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Ja, man kan kjøre moped, tre- og firehjuls-moped, samt trehjuls-motorsykkel(Trike) med klasse B. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå