HrSteen Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Mitt første bilde her i "bildekritikken". Hva synes folket? http://www.rana.kameraklubb.net/albums/use...29/IMG_2251.jpg Tatt med EOS 300D og Sigma EX DG 105mm Macro. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Bare så det sies først: Jeg har null peiling på digitale bilder. Jeg har mer peiling på bevegende "bilder", for å si det sånn. Men, på den måten får du sikkert en ekte tilbakemelding fra folk som ikke har peiling, og det er også sikkert fint å høre. Uansett, jeg kan ikke det avanserte fagspråket på bildefronten, så jeg tar det "my way": Vannvittig flott bilde. Det jeg ville gjort, ville vært å fjerne noe av bakgrunnen - ikke alt, men noe. Halvparten av ansiktet kunne vært kuttet vekk, synes jeg, og samitid skrantet litt ned på høyresiden, så det blir riktige proporsjoner. Vel, det er det jeg ville gjort, men det er egentlig ikke sånne som meg du bør ta tips fra, så det jeg vil si er som alle bestemødre sier: "Stå på!" Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 (endret) Litt uenig, jeg synes boblen er riktig plassert; å ha bildet helt symmetrisk vil ikke bli like spennende. Jeg ville også, om mulig, ha tatt bildet uten den gule ringen. Altså kun ansiktet+boblen, eventuelt med den gule ringen et sted i bakgrunnen. Her er den kun uskarp og skjemmende for resten av bildet. Ellers flott - bra farger i såpeboblen, bra med et "ekstra motiv" som speilbilde på boblen, og spennende med et barneansikt som bakgrunn. Endret 15. august 2004 av anderfo Lenke til kommentar
lobster Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Heisan, Dette bildet var fint og sommerlig Flott fokusering slik at naturen "bak" kameraet kom til syne. Du har jobbet helt riktig med blenderen din også (for å få blåsekosten og barnet diffus) Det eneste jeg stusser på er at barnet holder blåsekosten feil vei i forhold til munn? Flott Lykke til videre ! Endret 16. august 2004 av lobster Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Fint bilde. Flott såpeboble med fin speiling og vakre farger. Fjeset i bakgrunnen var litt artig ettersom jeg ikke så det før noen sekunder senere. Stilig hvordan guttens munn og ballongen er plassert over hverandre, og hvor sentrert fjeset var i bildet. Tror dog jeg hadde likt det enda bedre om hele såpeboblen også var midtstilt på den vannrette linjen (altså fortsatt i bunnen av bildet, men der på midten). Litt kjedelige farger utenom ballongen, kanskje, men det er flisespikkeri. Bra. Lenke til kommentar
Denethor Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Syns biletet er drit stilig :-) Nye bakgrunnen min faktisk Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Takker for tilbakemeldinger. Egentlig skulle ikke bildet bli slikt i det hele tatt, jeg bare tok ett par bilder av nevøen min som lekte med såpebobler. Var etterpå jeg så detaljene i boblen. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Hmm. Tror kanskje såpeboblen hadde tatt seg bedre ut, uten "pinnen". Ellers en kul ide! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå