Gå til innhold

Bilde av en såpeboble

HrSteen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare så det sies først: Jeg har null peiling på digitale bilder. Jeg har mer peiling på bevegende "bilder", for å si det sånn. Men, på den måten får du sikkert en ekte tilbakemelding fra folk som ikke har peiling, og det er også sikkert fint å høre.

Uansett, jeg kan ikke det avanserte fagspråket på bildefronten, så jeg tar det "my way":

Vannvittig flott bilde. Det jeg ville gjort, ville vært å fjerne noe av bakgrunnen - ikke alt, men noe. Halvparten av ansiktet kunne vært kuttet vekk, synes jeg, og samitid skrantet litt ned på høyresiden, så det blir riktige proporsjoner.

Vel, det er det jeg ville gjort, men det er egentlig ikke sånne som meg du bør ta tips fra, så det jeg vil si er som alle bestemødre sier: "Stå på!"

Lenke til kommentar

Litt uenig, jeg synes boblen er riktig plassert; å ha bildet helt symmetrisk vil ikke bli like spennende.

Jeg ville også, om mulig, ha tatt bildet uten den gule ringen. Altså kun ansiktet+boblen, eventuelt med den gule ringen et sted i bakgrunnen. Her er den kun uskarp og skjemmende for resten av bildet.

Ellers flott - bra farger i såpeboblen, bra med et "ekstra motiv" som speilbilde på boblen, og spennende med et barneansikt som bakgrunn.

Endret av anderfo
Lenke til kommentar

Heisan, Dette bildet var fint og sommerlig :)

Flott fokusering slik at naturen "bak" kameraet kom til syne. Du har jobbet helt riktig med blenderen din også (for å få blåsekosten og barnet diffus)

Det eneste jeg stusser på er at barnet holder blåsekosten feil vei i forhold til munn?

Flott :)

Lykke til videre !

Endret av lobster
Lenke til kommentar

Fint bilde. Flott såpeboble med fin speiling og vakre farger. Fjeset i bakgrunnen var litt artig ettersom jeg ikke så det før noen sekunder senere. Stilig hvordan guttens munn og ballongen er plassert over hverandre, og hvor sentrert fjeset var i bildet. Tror dog jeg hadde likt det enda bedre om hele såpeboblen også var midtstilt på den vannrette linjen (altså fortsatt i bunnen av bildet, men der på midten).

Litt kjedelige farger utenom ballongen, kanskje, men det er flisespikkeri. Bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...