^aM^ Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 (endret) ????????????????hvordan endrer man bakgrunn i fluxbox? finner ikke helt utav det, h??per noe kan hjelpe en nybegynner:P mvh aM Endret 15. august 2004 av ^aM^ Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Er da ikke vits å lese en manual for å bruke fbsetbg. fbsetbg bilde Dette kan du automatisere ved å skrive fbsetbg-kommandoen i ~/.fluxbox/startup. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Er da ikke vits å lese en manual for å bruke fbsetbg. fbsetbg bilde Dette kan du automatisere ved å skrive fbsetbg-kommandoen i ~/.fluxbox/startup. Jeg måtte lage ei fil i .fluxbox mappa som heter "apps" for å få den til å sette bakgrunn. Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Eventuelt kan man ha theme spesifikke bakgrunner ved å legge de til som rootCommand. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 legg in feh eller Eterm (Esetroot følger med) og bruk fbsetbg scriptet som følger med fluxbox, du kan også automatisere denne prosessen ved å legge en startup tag i ~/.fluxbox/apps fila [startup] {fbsetbg ~/bilder/bakgrunn.png} Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Eller du kan kjoere dette lille scriptet i Oppstarten av X(bare husk aa drepe det naar X slaar seg av) #!/usr/bin/perl print STDOUT "Background Changer v0.0.1b\n"; for (;;) { $dir="/etc/fvwm/Wallpapers"; opendir WP,$dir; @wps=sort(readdir(WP)); closedir WP; $total = scalar @wps; if ($total eq 2) { print STDOUT "[BGCHANGER]: No Wallpapers Found in $dir\n"; exit; } retry: $num=int(rand($total))+1; if (@wps[$num] eq ".." || @wps[$num] eq "." || @wps[$num] eq "") { goto retry; } print STDOUT "[BGCHANGER]: Changed Wallpaper to: $dir/$wps[$num]\n"; `Esetroot -f "$dir/$wps[$num]"`; sleep 7200; } Det skifter bakgrunn hvert 7200sekund, det er nok ikke helt 100% vanntett, er av og til det roter litt med aa ikke faa satt bakgrunnen. Du maa dog ha Esetroot(foelger med Eterm?). Bare sett wallpaper directoryen der det staar "/etc/fvwm/Wallpapers". Hvis noen som er litt bedre paa perl enn meg har lyst til aa forbedre dette scriptet, saa bare sett igang, er saa daarlig paa perl at det er stygt! EDIT: Tabs! Endret 18. august 2004 av Caps_Lock_kf Lenke til kommentar
sete Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) mm, (refererer til RatiX og Yngvejos), legg inn Eterm og lag ~/.fluxbox/apps deretter denne linjen i ~/.fluxbox/init session.screen0.rootCommand: fbsetbg -f ~/bakgrunner/min_bakgrunn.png Jeg syntes at det var det letteste Endret 22. august 2004 av sete Lenke til kommentar
whoi Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 mm, (refererer til RatiX og Yngvejos), legg inn Eterm og lag ~/.fluxbox/appsderetter denne linjen i ~/.fluxbox/init session.screen0.rootCommand: fbsetbg -f ~/bakgrunner/min_bakgrunn.png Jeg syntes at det var det letteste Det som hadde vært enda lettere ville vel vært og ikke laga ~/.fluxbox/apps så lenge den ikke blir brukt til noe Lenke til kommentar
sete Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) mm, (refererer til RatiX og Yngvejos), legg inn Eterm og lag ~/.fluxbox/appsderetter denne linjen i ~/.fluxbox/init session.screen0.rootCommand: fbsetbg -f ~/bakgrunner/min_bakgrunn.png Jeg syntes at det var det letteste Det som hadde vært enda lettere ville vel vært og ikke laga ~/.fluxbox/apps så lenge den ikke blir brukt til noe Jeg måtte ihvertfall lage ~/.fluxbox/apps Men den har du uansett bruk for hvis du skal fjerne vindudekorasjoner. Endret 22. august 2004 av sete Lenke til kommentar
whoi Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg måtte ihvertfall lage ~/.fluxbox/apps Men den har du uansett bruk for hvis du skal fjerne vindudekorasjoner. Godt mulig den er kjekk å ha, men jeg har aldri brukt den eller hatt den Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Alternativt skriv inn følgende i ~/.fluxbox/init : session.screen0.rootCommand: fbsetbg -l Når du så skifter bakgrunn skriver du: fbsetbg [filnavn] -l Da vil Flux huske hvilket bilde du brukte sist hver gang du logger inn. Praktisk synes jeg. Endret 22. august 2004 av TopDog Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå