Gå til innhold

Skru av langlysene!

Homer S.

Anbefalte innlegg

Jeg kjører en del på kveldstid og nattestid. Her i Bergen har det de siste månedene ikke vært så mye gatelys på nattestid på de mindre traffikerte områdene. Antagelig for å spare penger (jeg mener ihvertfall ca hver 3. stolpe likevel kunne vært tent for sikkerhetens skyld, men dette er vel kanskje litt værre å gjennomføre enn å skru av stolpene i større områder).

Anyway, når jeg kjører på disse veiene uten gatebelysning er det naturlig å skru på langlysene. Men det som irriterer meg er de som ikke skrur av langlysene når et annet kjøretøy kommer i motgående kjøreretning. En får langlysene rett i trynet og det er nærmest umulig å se eventuelle spasserende langs vei/fortau o.l. Senest i natt kjørte jeg litt for nærmt en beruset person som hadde forvillet seg halveis ut av fortauet og inn på kjørebanen fordi en idiot ikke kunne gidde å skru av langlysene når jeg kom passerende.

(Måtte bare få dette ut..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjører en del på kveldstid og nattestid. Her i Bergen har det de siste månedene ikke vært så mye gatelys på nattestid på de mindre traffikerte områdene. Antagelig for å spare penger (jeg mener ihvertfall ca hver 3. stolpe likevel kunne vært tent for sikkerhetens skyld, men dette er vel kanskje litt værre å gjennomføre enn å skru av stolpene i større områder).

Anyway, når jeg kjører på disse veiene uten gatebelysning er det naturlig å skru på langlysene. Men det som irriterer meg er de som ikke skrur av langlysene når et annet kjøretøy kommer i motgående kjøreretning. En får langlysene rett i trynet og det er nærmest umulig å se eventuelle spasserende langs vei/fortau o.l. Senest i natt kjørte jeg litt for nærmt en beruset person som hadde forvillet seg halveis ut av fortauet og inn på kjørebanen fordi en idiot ikke kunne gidde å skru av langlysene når jeg kom passerende.

(Måtte bare få dette ut..)

Jeg er enig, det der er provoserende. Og satan så mørkt det er uten gatelys!

Lenke til kommentar
I går hentet jeg mor og far på et arrangement som sluttet på natten. Da hendte det samme med meg (en som ikke slo av langlysene). Forbannet som jeg blir, så blinker jeg som en jævel med lysene. Håper han ble blendet:)

Ja, men tenk på om han ble blendet og av den grunn kjørte ned en person? Bedre å blinke ett par ganger for å si i fra, og ikke ta hevn, da du på den måten skaper en like farlig situasjon som han gjør.

Flyttes foresten fra Søppel, da vi har en bedre kategori.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Er mange idioter som også kjører med kombinasjonen nærlys/kurve tåkelys og tror dem er tøff og stilig, det blender også og er dessuten også forbudt. skal brukes parklys/kurve tåkelys. Politiet har desverre for få resursser til generelt å ha kontroller

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar
Skulle kjørt dem av veien, og under politiavhøret bare sagt at at jeg ikke så noe siden langlysene stod på

Forbannet som jeg blir, så blinker jeg som en jævel med lysene. Håper han ble blendet:)

Det er i slike tilfeller man får lyst på 500 watts halogenlykter foran på bilen

Hvor bedre er ikke dere da??

Lenke til kommentar

Situasjonen blir ikke noe bedre av sånne tanker. Om begge sjåfører blir blendet er sjansen for ulykker dobbel så stor. Og å kjøre ned personer med vilje får så å klage på langlysene til personen som kom imot er jo helt idiotisk. Du blir antagelig så blendet at du ikke får med det registreringsnummeret så du kan heller ikke bevise dette for politiet uten vitner.

Lenke til kommentar

Et eller to kjappe blink med langlysene er mer enn nok til å "si fra" om at den andre sjåføren må slå av sine langlys fordi du blir blendet.

Noe utover dette blir bare plagsomt. Og dersom bilen med langlys på ikke skjønner at han må slå av langlysene etter dette så kommer han nok ikke til å gjøre det uansett hvor mye du blinker. Han blir nok bare mer irritert, aggressiv og farlig i trafikken (både pga sinne og fordi han ble blendet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...