Gå til innhold

Grader med en Silent Viking

Belial

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg satte nettopp i en ny prosessor vifte. Den er av typen "silent viking" til thermaltake. Jeg forstod at denne skulle være rimelig rolig (21dB) og kjøle bra. Kunne ikke helt selv skjønne hvordan en vifte med kun 2100 omd./pr min skulle greie å kjøle så bra.

Jeg ligger på rundt 48 grader idle og 51 på full load. Tror at kabinettet også er bra kjølet. Har 2 papst vifter til luft inntak, og 2 bak som blåser ut. Selve tempen er rundt 26 grader i kabinettet.

Jeg glemte ikke å bruke AR2 før jeg satte på kjøleren. Kan jeg ha gjort noe feil? Burde jeg fjernet det svarte belegget før jeg monterte den? Hvor mye skalbør gradene ca. ligge rundt?

http://home.online.no/~beins/IMG_1898.jpg

-john

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja du må skrape bort det svarte belegget før du har på arcticsilver. det svarte belegget er ein termalpad som brukest i nødsituasjon visst du ikke har kjølepasta.

[ Denne Melding var redigert av: pegg på 2002-05-01 02:11 ]

Lenke til kommentar

Jeg oppnådde 1 grad forbedring med Arctic Silver 3 i stedet for thermalpad'en som fulgte med. Jeg påførte goop RIKTIG. Samme gjelder for en annen jeg har snakket med.

Min konklusjon er at pad'en som sitter på er ganske bra, og hvis du ikke orker å skrape den av osv. funker det helt greit med den.

Men å bruke pad + as2 kan gi deg mange mange ekstra grader siden det blir for mye...

Det er uansett ikke så mye stress å fjerne alt sammen og gjøre det på nytt.

Lykke til :smile:

Lenke til kommentar

Har samme kjøler på en XP1600+ Ligger på 48 grader idle. Temp hentet fra MBM5, Asus Probe og har oxo sjekket tempen i bios...

Det jeg stusser på er tempen med en gang jeg starter pc'en ligger på 42 grader - er ikke dette veldig høyt da ? HK har en temp på 23-24 grader som også er romtemp. Har et Asus A7A266 HK - 2 kabinettvifter (temp er forøvrig med åpent kabinett - Fatter ikke hvorfor så høy temp. Skal kjøpe vannkjøling så snart jeg her pæng på konto igjen :smile:

Ha en fin en alle sammen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...