Gå til innhold

Seriøst problem med Ti4800SE

Anbefalte innlegg

Noe fryktelig har skjedd! :scared:

Restartet PC`en i dag, og noe FRYKTELIG skjedde! Da jeg sku inn i Windows(XP) igjen, ser jeg at det er noe galt med Windows logoen....det er masse turkise striper på den! :ohmy:

Da logoen forsvant, og jeg kom inn i "log in" skjembildet, slo skjermen seg av!(ble svart og power LED`en sto bare å blinket selv om maskina var i gang)

Dette skjedde flere ganger..

HVA SKJER???

Jeg installerte Windows på nytt (nå har jeg 2 windows versjoner installert), og hadde ingen problemer med installasjonen... MEN:

Da jeg kom inn i Windows igjen, ser jeg disse STYGGE turkise stripene/prikkene som går vertikalt over skjermen! :realmad:

Disse ser jeg bare på lys bakgrunn.....hvit, grå o.s.v...

Har kjørt GRUNDIG virustest, men fant ingenting.......

Da regner jeg med at det er skjermkortet som har tatt kvelden??

Har prøvd noen spill, og det virker ikke som om det er noe galt med grafikken i spillene.... :hmm:

Skjønner ingenting... :(

Håper VIRKELIG det er noen som kan hjelpe meg! :innocent:

PS: Finns det noen prog der jeg kan sjekke status på skjemkortet? f.eks GPU temp?

Takk på forhånd!

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enten at minnet er overklokket, eller at det har blitt for varmt for minnet. Skjedde med mitt msi ti4400. Det var ikke overklokket, men minnet på skjermkortet tålte ikke sommervarmen i fjor. Det er heldigvis en garantisak, og jeg fikk et ti4800SE i erstatning fra PS Data. :)

Lenke til kommentar
Enten at minnet er overklokket, eller at det har blitt for varmt for minnet. Skjedde med mitt msi ti4400. Det var ikke overklokket, men minnet på skjermkortet tålte ikke sommervarmen i fjor. Det er heldigvis en garantisak, og jeg fikk et ti4800SE i erstatning fra PS Data. :)

akkurat det samme skjedde med meg, mitt gf4 4400 tok kvelden pga av minnet/varme, og fikk et 4800SE i retur, klokket ekstremt mye bedre også :)

Lenke til kommentar
Ifølge norsk kjøps-lov er det minimum 3 års reklamasjonstid for alle varer.

Og 5 år på varer som skal skal normalt leve enda lengre, f-eks TV/oppvaskmaskin etc .

Nja...

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år.

Det vil si at det er to års garanti på skjermkort og den slags, og som du sa fem års garanti på varer som er ment å vare lengere.

Endret av Rafael
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...